Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +7 °C
Skaidrs
Svētdiena, 29. septembris
Mihails, Miķelis, Mikus, Miks

Bremzēšanas ceļš - kilometru garš

150 tonnu smagais trīsvagonu dīzeļvilciens avārijas gadījumā atkarībā no apstākļiem spēj apstāties orientējoši pēc 500 metriem. Taču ir situācijas, kad vilciena bremzēšanas ceļš var sasniegt kilometru. Ja virsū nāk vismaz divas reizes smagāks elektrovilciens vai vēl trakāk - 30-40 reižu smagākais kravas vilciens, kura ātrums gan ir mazāks nekā dīzeļvilcieniem un elektrovilcienam, joki mazi. Tādā brīdī vagonā atskaņotā frāze, ka vilcienu uzreiz nevar apturēt, no maigā sievietes balsī izteiktā brīdinājuma pārtop baisā murgā.

«Ar vilcienu nav nekādi joki, tas nevar apbraukt šķērsli vai izvairīties no sadursmes. Mašīnista, kuram ir vislielākā atbildība, vienīgā iespēja ir sākt pēkšņo bremzēšanu un cerēt, ka vilciens apstāsies laikus,» notikumus uz sliedēm raksturo Latvijas dzelzceļa (LDz) galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners.

Statistika ir biedējoša - pēdējos piecos sešos gados ik gadu uz sliedēm dažādas traumas gūst vidēji 55 cilvēki, no kuriem vairāk nekā puse iet bojā. Arī gūtās traumas nav vieglas, tie ir nopietni sakropļojumi. Pēdējos trijos gados vidēji ik mēnesi uz pārbrauktuves notiek automašīnas sadursme ar vilcienu, kur gan bojāgājušo ir mazāk. Un lai arī LDz veikto drošības pasākumu rezultātā negadījumu skaits pēdējos gados samazinājies, cilvēkus izmācīt ievērot drošību esot ļoti grūti.

Izvērtējot vietas, kur visbiežāk notiek nelaimes gadījumi, LDz izveidojis savu melno punktu karti. Bīstamākās vietas ir blīvāk apdzīvotās, kur vilcienu satiksme ir intensīvāka - galvenokārt Rīgas reģionā, maršruti Rīga-Ogre, Rīga-Saulkrasti, Rīga-Tukums. Domājot par cilvēku drošību, nesen nožogotas sliedes Rīgas pasažieru stacijā un Vagonu parkā. Sadarbībā ar pašvaldībām izbūvētas jaunas gājēju pārejas, ir gaisa pārvadi un tuneļi. Tomēr ļaužu ierasto virzienu mainīt ir ārkārtīgi sarežģīti. Iedarbīgākais līdzeklis, pēc D. Zvanera domām, ir nepārtraukta informēšana un izglītošana: «Mēs ceram, ka ik reizi, kad mēs atgādinām par drošību uz dzelzceļa, vismaz viens to atceras un ielāgo.»

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Taisnība par acīm!

Vēsturnieks un ekspolitiķis Atis Lejiņš par latviešu Odiseju, Saeimas troksni un par to, kāpēc notiek revolūcijas.








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?