Pļavnieku dzīvojamais rajons Rīgā var lepoties ar jaunām sociālajām mājām, intensīvu satiksmi un remontu gaidošām ielām. Izņēmums nav arī šoreiz apskatāmās M. Keldiša un A. Saharova ielas krustojums, kura noslogotību ar satiksmes dalībniekiem vairo Maxima XX un SuperNetto lielveikali, kā arī netālu esošā Pļavnieku ģimnāzija. Gadu pēc gada šis ielu šķērsojums, kas atrodas Rīgas guļamrajona vidū, ierindojas bīstamāko jeb melno punktu sarakstā. Saskaņā ar statistiku ilgstoši tas bija viens no bīstamākajiem Rīgā. (Trijos gados - no 2006. līdz 2009. - vairāk nekā 130 ceļu satiksmes avāriju un 31 bojāgājušais.)
Kādi darbi vēl būtu jāveic, lai krustojums būtu drošs intensīvai satiksmei? Vispirms šajā ielu šķērsojumā neatliekami būtu jānomaina luksofori, kaut gan, kas zina, varbūt sākumā pietiktu ar elementāru stiklu notīrīšanu un pulēšanu. Iespējams, vajag vienīgi nomainīt reflektorus. Tie, kuri ikdienā izbrauc šo krustojumu, piekritīs, ka vissliktāk luksoforu gaismas ir redzamas tieši saulainā laikā. Jau šī gada pavasarī A. Saharova un M. Keldiša ielas krustojuma luksofora gaismas bija kļuvušas tik blāvas, ka spožāki un pamanāmāki bija tālumā esošie gājēju pāreju luksofori. Situācija radīja rezonansi dažos interneta portālos, diemžēl polemika ātri vien norima.
Tipiskākā avārija šajā krustojumā ir šāda. Automašīna, kura brauc pa M. Keldiša ielu no Ilūkstes ielas un veic kreiso pagriezienu uz A. Saharova ielu, saņem sānos no pa M. Keldiša ielas pirmo joslu Ilūkstes ielas virzienā braucošā auto. Situācija diezgan pastulba. Abos virzienos daudz automobiļu veic kreiso pagriezienu, un spēkratiem ir problemātiski samainīties. Risinājums? Aizžmiedz acis un «mauc»! Situācija kā krievu ruletē - kādam paveicas, bet citam ne! Par luksoforiem - 100% taisnība visiem nepamierinātajiem lasītājiem un burkšķošajiem interneta komentētājiem!
Bieži tur braucu, un saulainā laikā šajā šķērsojumā atliek vienīgi zīlēt, kas par gaismiņu konkrētajā brīdī spīd. Aplūkojot krustojumu, saprotam, ka galvenā problēma tur ir apgriešanās vai griešanās pa kreisi. Uz ceļa nav nekāda marķējuma, un katrs autovadītājs manevru izpilda kā pagadās, ar sev vien zināmu pagrieziena amplitūdu un apgriešanās rādiusu. M. Keldiša un A. Saharova krustojumā vajadzētu aizliegt kreisos pagriezienus. Arī jaunu luksoforu nomaiņa un marķējuma atjaunošana ir neatliekami nepieciešami darbi, uz kuriem diemžēl šo krustojumu šķērsojošajiem autovadītājiem vēl jāgaida.