EK transporta komisārs Sīms Kallass uzsvēris, ka tradicionālās degvielas auto aizstāšana ar videi draudzīgākiem ļaus samazināt oglekļa emisijas vidē par 60%. Tādēļ līdz 2030. gadam benzīna un dīzeļa auto skaits Eiropas pilsētās jāsamazina uz pusi, bet līdz 2050. gadam tie jāizskauž pilnībā.
Taču Lielbritānija jau paziņojusi, ka to neakceptē. «Tas ir labi, ka Eiropas Savienība izvirza augstus mērķus oglekļa izmešu samazināšanai, taču tai nevajadzētu jaukties procesā, kā to īsteno katra pilsēta,» Lielbritānijas transporta ministru Normanu Beikeru citējis BBC.
Arī Britu Autovadītāju asociācija plānu kritizējusi, saucot to par nesaprātīgu pārvietošanās ierobežojumu. «Ja viņš [S. Kallass] grib visus novest līdz pilnīgam nekustīgumam un iegrūst jaunos viduslaikos, tad viņš ir uz pareizā ceļa,» asociācijas pārstāvis Hjū Bleidons norādījis The Daily Telegraph.
Pirmdien pieņemtā stratēģija paredz regulēt arī citas ar transportu saistītas nozares, tādējādi līdz 2050. gadam palielinot mobilitāti, samazinot videi nodarīto kaitējumu un sekmējot izaugsmi.