«Strādājam kā interneta veikals, un pircējs pasūtījumu izdara internetā, mēs to tikai apstrādājam un piegādājam izvēlēto preci. Tomēr esam novērojuši, ka viens no raksturīgiem kritērijiem preču izvēlē ir preces energoefektivitātes klase - faktiski standarta gadījums ir marķējums «A+» un augstāk. Tas nozīmē, ka pircējs izpētījis preces un izvēlējies sev piemērotāko, atbilstoši noteiktām prasībām,» stāsta uzņēmuma Tehnoland pārstāve, piebilstot - lai gan veikala klientiem pieejams konsultatīvais tālrunis, visai rets esot gadījums, kad klients zvana, lai noskaidrotu nianses par preču energoefektivitāti.
Līdzīgi novērojumi ir arī veikala 220.lv pārstāvjiem, kuri norāda, ka primārais izvēles kritērijs ir preces cena, taču pircējiem svarīgi esot arī tehniskie parametri - gan jauda, gan elektrības patēriņš. Šā veikala klienti mēdzot izmantot informatīvo tālruni, lai sarunā ar konsultantu precizētu tehniskos parametrus konkrētai precei un beigās izdarītu galīgo izvēli par labu kādam konkrētam preces modelim, kas gan jebkurā gadījumā esot energoefektivitātes «A+» klasē un uz augšu.
Savukārt tirgotāja PTA, kam ir arī «klasiskais» veikals, kurā klātienē tiekas pircēji un pārdevēji, pārstāve stāsta, ka klienti aizvien vairāk pievērš uzmanību tam, kāda energoefektivitātes klase piešķirta tās iekārtas modelim, kuru iekārots nopirkt. «Lai gan pircēji ir zinoši, tomēr viņiem pirms gala lēmuma izdarīšanas ir svarīgs arī pārdevēja viedoklis. Tādēļ klients izstāsta pārdevējam savu vēlmi un uzklausa padomu. Klientiem ir būtiski, lai jebkura iekārta noteikti būtu iekļauta energoefektivitātes «A» klasē. Taču svarīgs rādītājs ir arī cena. Tad nu pārdevējs, ņemot to vērā, piedāvā pircējam konkrētu modeli. Pārsvarā klients ieklausās padomā. Taču ir arī pircēji, kuri tomēr pieņem patstāvīgu lēmumu, kas atšķiras no pārdevēja ieteikuma,» atzīst tirgotāju pārstāve.