Mareks Pedersens
SAS jau kādu laiku koncentrē uzmanību Ziemeļvalstu tirgum un tikai savā pamata biznesā. Esam atteikušies no viesnīcu biznesa, pārdevuši kapitāla daļas vairākās aviokompānijās, atteikušies no dažādām blakus funkcijām. Tas kopš 2009. gada ļāvis mums ietaupīt ap 770 miljoniem eiro. SAS turpinās atjaunot floti, pārejot uz ekonomiskākiem lidaparātiem, kas prasīs investīcijas aptuveni 2 miljardu eiro apmērā.
Papildus biznesa pasažieriem turpmāk mēs vienlīdz lielu uzmanību veltīsim arī tūristiem, kas dodas atpūtas braucienos. SAS jaunā stratēģija ļaus mums atgūt pelnītspēju un nostiprināt līdera pozīcijas Ziemeļvalstīs pēc vairākiem parametriem - pasažieru skaita, drošības, klientu lojalitātes, lidojumu laika punktualitātes un citiem.
Arja Suominena
Finnair Komunikāciju viceprezidente
Mūsu stratēģija ir kļūt par vadošo aviokompāniju Ziemeļvalstu reģionā. Kā daļa no šīs stratēģijas ir mūsu sadarbība ar aviokompāniju Flybe, kas vēlas nostiprināt savas līderpozīcijas reģionālo pārvadājumu jomā Ziemeļvalstīs un Baltijas valstīs. Mūsu aktivitātes šajā reģionā noteikti būs pamanāmas. Pieaugoša konkurence aviopārvadājumu jomā rada lielu slodzi aviokompānijas izmaksām, un Finnair restrukturizācijas pamatvirziens ir izmaksu samazināšana. Protams, tas skar arī kompānijā nodarbināto cilvēku skaitu. Turklāt mēs redzam ļoti strauju izaugsmi Āzijas tirgos, kas rada papildu konkurenci pārvadājumos starp Eiropu un Āzijas valstīm.
Reimons Kollo
Aviācijas tirgus analītiķis (airlinetrends.com)
Lielākais izaicinājums Eiropas aviokompānijām ir spēt konkurēt t. s. tālajos reisos ar Āzijas un Tuvo Austrumu aviokompānijām, kam ir būtiski zemākas izmaksas. Tai pašā laikā Eiropas aviopārvadātāji izjūt spiedienu no zemo cenu aviokompānijām (Ryanair, easyJet, AirBerlin, Norwegian) t. s. īsajos reisos. Ņemot vērā, ka iespējas jaunu, atraktīvu reisu atvēršanai ir ierobežotas, šie pārvadātāji pievēršas iekšzemes reisiem vai cenšas nodrošināt tālākus lidojumus. Konsolidācijas ceļā veidosies lielākas aviopārvadātāju grupas. Recesijas rezultātā īsajos lidojumos cilvēki mazāk izmanto biznesa klasi, kas t. s. pilna servisa aviokompānijām liek mainīt stratēģiju, vienkāršojot servisu, sadarbojoties ar zemo cenu pārvadātājiem.