Jūtot atbildību 176 000 Dienas lasītāju (viena laikraksta numura auditorija: TNS dati) priekšā, esmu uzņēmusies pildīt Dienas redaktora pienākumus. Esmu strādājusi Dienas Biznesā 12 gadus, un manis pārstāvētā laikraksta pamatvērtības allaž bijušas tās pašas, uz kurām pamatojoties ir strādājusi arī Diena: kvalitāte, atbildība, vārda brīvība, esot neatkarīgam medijam un nepārstāvot nevienu politisku vai ekonomisku spēku. Tās ir vērtības, kurām ticu un kurām, nav ne mazāko šaubu, ir jābūt kvalitatīvas žurnālistikas pamatā.
Vai šī būs cita Diena? Gan jā, gan nē. Laikrakstu veido cilvēki: katram ir savs rokraksts, idejas. Vislabākais rezultāts ir sasniedzams komandā, kas saprotas, kas ir uz viena viļņa, - tā ir mana pārliecība. Cilvēki, kuri deg par savu lietu, var radīt vislabāko. Skaidrs, ka, komandai mainoties, mainās rokraksts, bet mēs joprojām runājam/rakstām tai pašā valodā. Dienā turpina strādāt profesionāli, talantīgi cilvēki, kas gatavi lasītājam sniegt savu labāko darbu.
Vai šis ir kvalitatīvas žurnālistikas gals? Mana dziļākā pārliecība: nē! Vai mainās laikraksta pamatvērtības? Nē!
Tikai profesionāls darbs, kvalitatīvs, objektīvs produkts spēs parādīt, ka līdzšinējie uzstādījumi nav mainījušies, un tikai Jūs, lasītāj, to arī novērtēsit, par laikraksta abonentu vai eksemplāru «balsojot» ar savu maciņu.
Mestais izaicinājums ir gana liels: šai diždimbas laikā parādīt, ka uzņēmums var būt rentabls arī ar kvalitatīvu informāciju un arī ar drukātu mediju un pēdējā laika modes vārds - efektīva saimniekošana - attiecas arī uz masu saziņas līdzekļiem. Tādēļ tiem, kas meklē visdažādākos salīdzinājumus notiekošajā ap Dienu, varu vien atgādināt klasiķa vārdus, ka «baumas par manu nāvi ir stipri pārspīlētas».
Dace Andersone,
Laikraksta Diena galvenā redaktora p.i.,
laikraksta Dienas Bizness galvenā redaktore