Patiesībā Anži Mahačkalā aizvada tikai mājas spēles, jo ikdienā komanda dzīvo un trenējas Piemaskavā, 1600 kilometru no Dagestānas galvaspilsētas. Tas tiek darīts drošības dēļ, jo Mahačkalā vai ik dienu notiek asiņaini terora akti un apšaudes starp policistiem un islāmistiem.
Pēdējos gados drošības situācija Dagestānā ir kļuvusi tik dramatiska, ka nereti šī nelielā un kalnainā teritorija tiek dēvēta par jauno Čečeniju, jo islāma fundamentālistu aktivitāte ir sasniegusi tādus apmērus, ka varasiestādes ar to nespēj tikt galā.
Pret alkoholu
Mahačkalas veikaliem, kas tirgo alkoholu, ir risks kļūt par islāmistu mērķi. Musulmaņi spirtotos dzērienus nedrīkst lietot, tādēļ fundamentālisti uzskata, ka veikalnieki, kuri tirgo alkoholu, pārkāpj islāma likumus.
Parasti «slikto» veikalu īpašnieki tiek brīdināti. Ja īpašnieks draudus ignorē, tad var sekot spridzināšana vai veikala apšaudīšana. Īpašnieks varot arī vienoties par «aizsardzību», ik mēnesi samaksājot attiecīgu naudas summu. «Islāma kaujiniekiem patīk sevi pozicionēt kā dievbijīgus taisnības cīnītājus,» kāds vārdā neminēts Dagestānas drošības iestāžu darbinieks stāsta britu raidorganizācijai BBC. «Bet vairums ir ciniski noziedznieki, kuri nodarbojas ar reketu.»
Mahačkalā visur redzami bruņoti policisti, kuri ir kļuvuši par islāmistu galveno mērķi. Septembra beigās pilsētas centrā nogranda divi sprādzieni, kuros gāja bojā policists un jauniete, bet ievainojumus guva 60 cilvēku, pārsvarā likumsargi. Biežo uzbrukumu dēļ daudzi likumsargi pat baidās iziet uz ielas, ģērbušies formastērpā.
Aicina ārā no meža
Dagestānas valdība uzskata, ka viens no galvenajiem iemesliem islāma fundamentālisma un terorisma uzplaukumā ir aptuveni 20 islāmistu interneta vietnes, kas aicina jauniešu pievienoties savām rindām jeb, kā saka dagestānieši, «doties mežā». Tieši tādēļ varasiestādes ir sākušas plašas aktivitātes populārajā sociālajā vietnē Facebook, lai atturētu jauniešus no pievēršanās radikālajam islāmam.
Savukārt Dagestānas vicepremjers Rizvans Kurbanovs vada īpašu komisiju, kuras uzdevums ir panākt kaujinieku atgriešanos civilajā dzīvē. «Tas ir kā tilts starp cilvēku, kas ir nogājis no ceļa, un sabiedrību. Viņš var šķērsot tiltu un teikt «esmu darījos to un to, lūdzu, piedodiet man»,» tēlaini stāsta R. Kurbanovs. Šāda taktika ir kas neredzēts Ziemeļkaukāzā, kur dumpinieki vienmēr ir apspiesti ar brutālu spēku.