Automašīnu īpašniekiem nepatīkamu pārsteigumu radījis OCTA un KASKO polišu cenu kāpums. Apdrošināšanas speciālisti gan to vērtē kā loģisku un neizbēgamu.
Polišu cenas pēdējos divos gados noslīdēja līdz zemākajam punktam, tādēļ cenu pieaugums nepieciešams, lai transportlīdzekļu apdrošināšana vispār spētu sekmīgi funkcionēt, skaidro Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Juris Dumpis un mierina, ka, ņemot vērā kopējo situāciju tautsaimniecībā un aso konkurenci apdrošinātāju vidū, var prognozēt - cenu pieaugums OCTA un KASKO šogad nebūs pārāk straujš. OCTA polises cena varētu pieaugt par 5-10%, KASKO - par 10-15%.
To, ka sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas polišu cenas pieaug par 5-10%, bet straujāku cenu kāpumu nepieļauj apdrošināšanas nozarē valdošā konkurence, atzīst arī BTA Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Ilva Priedniece. ERGO Transportlīdzekļu, CTA un personu apdrošināšanas departamenta direktors Ivars Vismanis pieļauj, ka saskaņā ar ERGO prognozēm OCTA un KASKO polišu cenas šogad pieaugs 5-10% apmērā.
Apdrošināšanas speciālisti arī norāda, ka OCTA nozare nav rentabla, bet pērn pat piedzīvojusi ievērojamus zaudējumus. Agita Grīnvalde-Iruka
Viņa ir dzimusi ar stūri rokās - tā par BTA sieviešu rallija šī gada uzvarētāju 21 gadu veco tūrisma un viesnīcu vadības studenti Karlīnu Gateri saka viņas māsas.
Karlīna jau bērnībā zinājusi, ka iegūs tiesības un brauks ar mašīnu, un no Gateru trejmeitiņām Karlīnai arī vienīgajai ir autovadītājas apliecība. Garākos braucienos, piemēram, tādā kā nesenais ģimenes ceļojums uz Melnkalni, Karlīna pie stūres sēžas uz maiņām ar mammu Zani, bet rallijā par stūrmani aicina māsu Katrīnu, kura labi lasa karti un orientējas apvidū.
Ikdienā Gateru ģimenes sievietes Karlīna un Zane dala mazo sarkano Toyota Auris. Karlīna gan ar to brauc lielākoties brīvdienās un dzimtajā Siguldā, jo Rīgā, kur studējot pavada nedēļas darba cēlienu, vairāk pārvietojas ar sabiedrisko transportu. Lai gan arī galvaspilsētas ielas viņai nav svešas. «Tā ir forša, maza, mīlīga mašīnīte. Pietiekami ātra pilsētai, kompakta, viegli atrast stāvvietu. Kādam var likties, ka 1,6 litru tilpuma motors ir par mazu ātrai braukšanas sākšanai, taču krustojumā pie luksofora esmu pārliecinājusies, ka uzrāviens ir pietiekami labs,» atklāj Karlīna.
Arī rallijā Karlīna gan pērn, gan šogad brauca ar savu Toyota. «Ar savu, zināmu mašīnu tomēr braukt drošāk un pārliecinošāk,» saka jaunā sieviete.
Pašai izvēloties savu mašīnu, pirmais nosacījums, ko Karlīna ņemtu vērā, būtu finansiālās iespējas. «Cik man ir naudas, un maksimālais, ko es par to varu atļauties. Man nav svarīgi, lai mašīnai ir mazs motors un tā tērē maz degvielas. Būtiskākais ir ērtums. Kā sievietei man ir svarīgs mašīnas izskats, salona dizains un komforts. Protams, arī motora parametri. Gribētu C klases mersedesu ar kādu 2,6 litru tilpuma benzīna motoru, lai būtu labs uzrāviens, patīkama, mīksta braukšana. Man patīk arī sporta auto, taču Latvijas ceļi diemžēl nav piemēroti braukšanai ar zemu sporta mašīnu,» stāsta Karlīna, kura domājusi arī par hibrīdauto - ar benzīna un gāzes dzinēju.
Jautāta, kas ģimenē tiek galā ar mašīnas tehniskajām ķibelēm, Karlīna atzīst, ka to uztic servisa speciālistiem. Taču, ja nepieciešams, jaunā sieviete var mašīnai riepu nomainīt, uzpildīt visus šķidrumus. «Esmu mainījusi arī aizmugurējās gabarītlampiņas, kas, izrādījās, nav nemaz tik sarežģīti,» piebilst Karlīna.