Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +2 °C
Daļēji saulains
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Dzirkstelīte iemirdzas

Lielākajā daļā Eiropas korejiešu Daewoo Auto & Technology ražojumi jau gadus septiņus tiek pasniegti ar trekno Chevrolet krustu uz borta. General Motors uzskatīja, ka Vecās pasaules ļaudīm Chevrolet zīmols būs tuvāks nekā Daewoo. Tiešām, par spīti Amerikas ševiju kardinālajai atšķirībai, ķiķināšana par šo tēmu ar gadiem krietni gājusi mazumā.

Tikai otrā paaudze

Daewoo Matiz pasaulei tika piedāvāts tālajā 1998.gadā, un viss ar to līdz šim notikušais bijušas tikai nelielas uzlabošanas kampaņas. Pēc atgriešanās GM paspārnē, lai atkratītos no vecās garīgās saiknes, citos vārdos tika pārdēvēti teju visi DAT modeļi. Arī Matiz pēc kārtējās atjaunošanas 2005.gadā tika pārkristīts par Spark. Vienpadsmitajā dzīves gadā beidzot pārdošanā nonāk patiešām jauna šī modeļa paaudze.

Par to liecina ne tikai pamatīgās pārmaiņas dizainā, bet arī nupat novembrī notikušie EuroNCAP auto drošības jaunākie izmēģinājumi. Pēc jaunās, vēl stingrākās vērtēšanas metodes Spark kopumā ir ieguvis ļoti respektējamās četras zvaigznes, pavisam nedaudz atpaliekot no daudziem lielākiem un dārgākiem auto gan pieaugušu pasažieru, gan mazu bērnu aizsardzībā avārijas gadījumā. Jūtami uzlabota ir gan virsbūves stiprība, gan drošības aprīkojums.

Dizaina ziņā salīdzinājumā ar priekšgājēju jaunais Spark izskatās kā regulārs fitnesa zāles apmeklētājs pret hamburgerus pārēdušos pusaudzi. No savulaik Italdesign Giugiaro skicētajiem apaļumiem un naivi bērnišķīgās izteiksmes pāri nav palicis nekas. Chevrolet krusts tagad rotā masīvu, pat dusmīgi sarauktu priekšgalu, ko mazliet maigāku padara tikai līdz jumta statņiem izstieptā optika. Sāni ir kļuvuši šmaugi kā ar jostu savilktam karatistam, bet aizmugure pareizi pabeidz jauno dinamisko tēlu.

Pilnīgi pārbūvēts ir arī automobiļa salons, izveidoti jauni apdares paneļi, bet mērinstrumenti no paneļa vidus ir pārnesti uz mazauto aprindās modē nākušo atdalīto sekciju uz stūres statņa. Tā ir asimetriski veidota ar vienu lielu odometra pulksteni, kam labajā pusē pievienots mazāks četrstūrveida ekrāns, ko apvij apaļu signāllampiņu virtene. Visumā pieņemami un pārskatāmi, taču ir redzēti pievilcīgāki risinājumi.

Spēcīgāks motors

Līdz ar modeļa maiņu no aprites pazūd 0,8 l trīscilindru motors (52 ZS) un tā vietā nāk par vienu cilindru bagātāks 1,2 l agregāts, kam ir 81 ZS jauda. Bāzes modelim tiek saglabāts līdzšinējais litra tilpuma četrcilindru motors ar 68 ZS. Tiesa, lai sasniegtu maksimālo jaudu, abu zirdziņiem jāliek aulekšot diapazonā virs 6000 apgriezieniem, ko ikdienā reti kurš mēdz darīt. Maksimālo griezes momentu, kas ir attiecīgi 93 un 111 Nm, Spark sasniedz pusceļā starp 4500 un 5000 dzinēja apgriezieniem, un šo spēju lietotājiem būs jāizmanto bieži, jo, par spīti samērā mazajai pašmasai (864 kg), nekāds naskais skrējējs Spark nav.

Iespaidi

Izmēģināšanas iespējas Atēnu priekšpilsētā un lidostas tuvumā bija diezgan ierobežotas - tikai ātrgaitas šoseja un pilsētas ielu tīmeklis. Pēdējais ir īstā Spark stihija, jo mazo izmēru dēļ manevrēšana ar Spark padodas viegli. Pilsētas drūzmā 1,2 l dzinēja jauda šķita pietiekama, stūre paklausīga un ērtības salonā atbilstošas auto klasei. Tikai jāņem vērā šādiem gandrīz vienapjoma virsbūves automobiļiem bieži raksturīgā apgrūtinātā sānu pārredzamība pagriezienos. Īpaši uz labo pusi, kur redzamību ierobežo plats jumta statnis un falšais vēdlodziņš.

Uz šosejas auto visnotaļ labi tur ceļa trajektoriju arī ātrumā virs 100 km/h un brīžiem nemaz nešķiet tik gauss, kā rakstīts tehniskajos datos (0-100 km/h 15,5 sekundēs; 80-120 km/h 38,6 sekundēs), bet tikai tad, ja ceļš nevirzās pret kalnu. Kāpumā arī stiprākais motors jūtami gurst.

Pieciem cilvēkiem vietas automobilītī pietiek, taču aizmugurē trijatā apdalīti nejutīsies tikai bērni, jo Spark ir A segmenta auto un tā garums ir tikai 3,64 metri. Viena litra bāzes versija par zemāko cenu 8380 eiro ir trūcīgi aprīkota, ne logu un spoguļu elektrības, ne gaisa kondicionētāja, bet turīgākā komplektācija LS jau maksā 10 551 eiro, kas šā- brīža autotirgū izskatās diezgan bezcerīgi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?