Milzīgajā amfiteātrī, senajā vēstures piemineklī, kas celts ap 30. gadu pēc Kristus dzimšanas, ir 15 000 skatītāju vietu, tomēr šajā plašajā brīvdabas telpā ir tik lieliska akustika, ka dziedātāju balsis netiek mākslīgi pastiprinātas. «Spoža un ar paškontroli ārijā Je veux vivre/Es gribu dzīvot, liriska un kaislīga duetos ar Romeo, viņa pārliecināja ar temperamentu un drāmu, saņemot pelnītas ovācijas,» M. Rebekas sniegumu diriģenta Marko Letonjas vadītajā pirmizrādē 31. augustā vērtē GB opera. Publika kliegusi: «Bravo, Marina! Tikai nemirsti, mums tevi vajag!» Viņa kliegusi pretī apsolījumu, ka katru nākamo reizi viņas Džuljeta miršot vēl labāk.
Šogad, Džuzepes Verdi 200. jubilejas gadā, ikvasaras festivālā Veronas Arēnā Š. Guno Romeo un Džuljeta ir izņēmuma statusā, jo ir vienīgā cita komponista radītā opera. Pirmizrādei sekoja vēl divas izrādes - 4. un 7. septembrī. «Mēģinājumi, tāpat kā izrādes, sākās plkst. 21 un beidzās vienos naktī. Pirmo reizi iznākot uz milzīgās skatuves, bija kolosāla sajūta. Kā šausmu filmā - arēna ir tukša, virs manis melnas debesis ar zibeņiem un virpuli, mežonīga stihija! Saprotu, ka stāvu vietā, kur agrāk notika nežēlīgas gladiatoru cīņas. Dievs par to dusmojas, bet mūzika šo vietu attīra,» telefonintervijā stāsta Marina Rebeka. Dziedātāja teic, ka vienreizējas sajūtas bijušas arī, apzinoties, ka Džuljetas lomu viņa atveido tieši Veronā, no kuras Šekspīrs daudz iedvesmojies savai slavenajai lugai. Dziedātāja arī priecājās, ka Frančesko Mikēli un scenogrāfa Edoardo Sanči veidotais iestudējums ir mūsdienīgs, taču skaists. Tas ir krāšņs un pompozs, taču pompozitātē nezaudē drāmu. Ar vienu no viņas Romeo, par Sardīnijas lepnumu dēvēto Frančesko Demuro, kurš pazīstams kā lielisks sardu dziesmu izpildītājs, viņa nākamgad (2014. gada decembrī) tiksies Ņujorkas Metropolitēna operā, Džuzepes Verdi operā Traviata. Tur un arī vēlāk Vīnē, atveidojot Violetas lomu, gaidāma skatuves sadarbība ar Plasido Domingo, kurš iejutīsies Žermona lomā. Bet jau tūlīt, novembrī, iznāks prestižajā mūzikas izdevniecībā EMI (tagad Varner Classics) ierakstītais Marinas Rebekas CD, kurā viņa Liverpūles Karaliskā orķestra pavadījumā dzied Mocarta ārijas (diriģente ir Speransa Skapuči, maestro Rikardo Muti asistente).
Neilgi pirms Marinas Rebekas debijas Veronas Arēnā Argentīnā, Buenosairesā, veiksmīgi noritējušas V. A. Mocarta operas Figaro kāzas jauniestudējuma izrādes, kurās Grāfienes lomu atveidoja Latvijas soprāns Maija Kovaļevska. Dziedātājai ar pasaules karjeru šī bija debija Latīņamerikā, Buenosairesas Teatro Colon. No Latvijas dziedātājiem šajā slavenajā opernamā līdz šim dziedājusi tikai Inese Galante pagājušajā gadā.
«Balsis ir izcilas. Grāfiene (Maija Kovaļevska) dziedāja vislabākajā stilā un visaugstākajā vokālajā kvalitātē,» iestudējuma muzikālos sasniegumus pēc pirmizrādes slavēja Argentīnas laikraksts La Nacion (17.08.2013.). «Dziedāt vēsturiskajā opernamā Teatro Colon ir īpašs gandarījums un pagodinājums. Īpaši pārsteidz lieliskā akustika. Prieks, ka publika izrādes uzņēma ar patiesām emocijām un ovācijām!» pieredzētajā dalījās Maija Kovaļevska. «Jauka atkalredzēšanās un sadarbība uz skatuves man bija ar lieliskajiem kolēģiem Ērvinu Šrotu (Figaro lomā) un Serēnu Malfi (Kerubino lomā),» dziedātāja stāsta par iestudējumu, kura muzikālā puse tapa diriģenta Roberto Paternostro vadībā. Režisoru Alfonso Antonioci un Deivida Livermora veidotajā iestudējumā Mocarta operas darbība pārcelta uz XX gadsimta 20. gadiem, izmantojot iespēju ietērpt solistu ansambli krāšņi elegantos šī perioda kostīmos.