Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Elektriskais motocikls Exo

Tas var būt jaunas ēras sākums. 14. aprīlī Tallinā tika prezentēts Exo E-bike jeb elektriskais motocikls. Braucamais ir īpašs ar to, ka izstrādāts Igaunijā un tur tiks arī ražots, un ar to nodarbosies kompānija, vārdā Favor. Vai tas maz ir iespējams? Exo radītāju mērķis nav pārspēt ražotājus no Āzijas valstīm ar cenu, bet gan koncentrēties uz kvalitāti un prasīt par to atbilstošu cenu.

Pirmsērijas eksemplāri izgatavoti pārsteidzoši augstā līmenī, un saglabāt šo līmeni, ja cena būs 2490 eiro, ir visai reāli. Plānotie ražošanas apjomi gan ir visai mēreni - 1000 motociklu gadā. Lielākie plānotie noieta tirgi ir Nīderlande un Dānija kā zaļākās Eiropas valstis.

Dizains un tehnika

Motocikli ir vienkārši gan dizaina ziņā, gan tehniski, un to konstrukcija pilnībā balstīta uz elektriskās piedziņas īpatnībām. Exo ir divi modeļi - vienkāršāks, saukts par Chiara un nedaudz sportiskāks Neutrino. Abos izmantotas ultramodernas litija-metālfosfāta akumulatoru baterijas un bezsuku (brushless) līdzstrāvas elektromotori. Lai gan akumulators ir masīvs un smags (17 kg), to eleganti nosedz no alumīnija plāksnēm gatavotais rāmis. Svarīgs elements ir motors, kam ir pilnīgi elektroniska kontrole, kas pieļauj visu veidu uzlabojumus un tūningu. Motors ievietots tieši aizmugurējā svārstveida dakšā, motociklam ir siksnas (Chiara) vai ķēdes (Neutrino) piedziņa un astoņu collu riteņi.

Pie bremzēm jāpierod

Motocikla pastāvīgā jauda ir viens zirgspēks, taču elektroniski to var palielināt līdz pat 1,5 ZS. Maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 45 km/h. Tādējādi Exo atbilst Igaunijā pieņemtajai L1e transportlīdzekļu kategorijai, kuru vadīšanai nav nepieciešama vadītāja apliecība.

Exo ir divas neatkarīgas bremzes, taču atšķirībā no ierastajiem mehānismiem tās ir pilnībā manuālas - kā velosipēdam. Svira pie labā roktura darbina priekšējo disku bremzi, bet kreisās puses svira ļauj bremzēt ar motoru un vienlaikus lādēt akumulatoru. Bremzēšana ar motoru šķita savāda, jo svirai absolūti trūkst mehāniskas atpakaļreakcijas. Bremzes nav tik efektīvas, kā pierasts, taču izrādījās pietiekami efektīvas ikdienas satiksmē, turklāt, vismaz braucot pa sausu segumu, nepastāv iespēja nobloķēt pakaļējo riteni. Īsais testa brauciens parādīja, ka Exo ir visai izmanīgs, turklāt 80 km tas veic ar vienu uzlādi un tā akumulatoru pat nenāksies lādēt katru dienu. Kompaktie izmēri un samērīgais svars (40 kg) ļauj iedabūt Exo liftā un pat nogādāt to uz dzīvokli vai biroju. Exo-bikes.ee.#

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?