Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +10 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Es, kobots

Normunds Avotiņš

Aizklīstot tālāk no visu pazīstamo automobiļu marku spožajām ugunīm, Tokijas motoršovā var uziet dažādus mehanizētus ērmus, kas pirmajā mirklī šķiet radīti tikai skatītāju izklaidēšanai. Tomēr japāņiem parasti nav laika kaut ko darīt tāpat vien, un ikviens olveida braucamkrēsls vai hologrāfiskais projektors izgatavots, lai atrisinātu kādu uzdevumu.

Individuālie pārvietošanās līdzekļi jeb komuteri jau krietnu laiku tiek uzskatīti par alternatīvu tradicionālajiem automobiļiem. Taču pagaidām nav īstas skaidrības par kopīgiem drošības un citiem standartiem, tāpēc katrs dara, ko grib. Un, ja ļoti grib, tad ļauj ar saviem izstrādājumiem braukt turpat izstāžu hallē ikvienam, kas izrāda pietiekamu interesi. Tādējādi es nonācu pie Kobot V pirmā prototipa stūres.

Pats verķis izskatās pēc braucošas kanceles un lampiņām bagātīgi rotāta putekļu sūcēja vienlaikus, ar tādu kā superbaika estētiku. Arī sēdpozīcija atgādina motociklu. Izskats nepārsteidz, jo kobots radies divu kompāniju Kowa un Tmsuk sadarbības rezultātā, un viena no tām ražo sadzīves robotus. Kobot V, protams, ir elektrisks (tāpat kā divi citi koboti), un tā aizmugurējais ritenis, kas savienots ar datorspēļu konsoles stūri, griežas uz riņķi vārda tiešajā nozīmē. Tādējādi Kobot iegūst apbrīnojamu manevrētspēju, kas pirmajās minūtēs braucējam sagādā asas izjūtas. Tomēr piešaujoties viss iznāk gluži labi.

Kobot mērķauditorija ir tūristi un car-sharing jeb automobiļu koplietošanas shēmu dalībnieki, turklāt, kas neparasti, nevis Tokijā, Osakā vai Fukuokā, bet gan Londonā un Parīzē. Japāņi nomērķējuši uz Eiropu tāpēc, ka kobotiem varētu rasties grūtības pārvietoties kalnainos apvidos un pilsētās (tad par Itāliju viņi arī var aizmirst). Kobot aktivizē ar viedtālruņa palīdzību, citādi to vienkārši nevar iedarbināt, bet cita komanda parāda pilnīgi unikālu kobota īpašību - stāvvietā tas spēj ielocīt aizmugures daļu, uz kuras sēž braucējs, un tā kļūt divreiz īsāks par smart. Kowa tmsuk pārstāvis gan kautrīgi atzinās, ka vēl jāatrisina virkne sertifikācijas jautājumu, no kuriem viens saistīts ar salīdzinoši lielu kobota ātrumu - līdz 40 km/h. Ja pēc gadiem īrēsiet kobotu Romā, uzvelciet ķiveri. Vairāk informācijas par kobotu uzvedību var atrast http://kowatmk.co.jp. 5

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?