Jau otro gadu pirmais kompaktais krosovers jeb sport-utility britu markas Range Rover vēsturē turpina saviļņot autobraucēju prātus un ievākt godalgu ražu. Šogad tas iekļuvis arī 2012. gada auto konkursa finālā. 7. oktobrī dizaina fabrikā D-Fab notika arī Range Rover Evoque oficiālā prezentācija Latvijā. Kā atzīst Jaguar Land Rover pārstāvis BM Auto, interese par jauno automašīnu uzvirmojusi jau brīdī, kad Lielbritānijā notika Evoque pasaules pirmizrāde ar Viktorijas Bekhemas piedalīšanos. Patlaban pasūtīti jau 26 šādi automobiļi, taču rezervāciju skaits visā pasaulē jau sasniedzis gandrīz 30 000, kas ir ievērojams skaits nebūt ne lētam automobilim. Latvijā nākamie Evoque īpašnieki galvenokārt izvēlējušies automašīnas piecdurvju versiju, taču pieci vai seši klienti novērtējuši Evoque Coupe pievilcību.
«Evoque ir pierādījums, ka arī autoindustrija ir spējīga radīt kaut ko līdzvērtīgu iPhone elektronikas pasaulē,» automašīnas dizainu raksturo Inchcape uzņēmumu grupas vadītājs Latvijā Andris Kulbergs. Range Rover Evoque pamatā ir uzlabota Land Rover Freelander šasija un šī paša modeļa tehnika. Evoque tiek ražots gan priekšpiedziņas versijā, gan ar 4x4 transmisiju un Terrain Response braukšanas režīmu izvēlni. Lielākā daļa automašīnu Eiropā noteikti tiks pārdota ar 2,2 litru dīzeļdzinējiem, kuriem ir divas jaudas versijas - 150 vai 190 ZS. Jaunums ir divu litru 240 zirgspēku benzīna turbomotors, ko komplektē tikai ar automātisko pārnesumkārbu. Līdztekus modernam un intensīvam dizainam Range Rover apgādājis Evoque ar izvērstām komplektācijas un individualizācijas iespējām. Jau pamatkomplekti Pure, Dynamic un Prestige atšķiras pēc noformējuma, krāsas un stila, taču Range Rover piedāvā virkni papildelementu. Evoque salona arhitektūra turpina Range Rover Sport aizsākto tēmu, taču atšķiras ar jauna dizaina stūri un izbīdāmu pārnesumkārbas grozāmsviru gluži kā Jaguar automobiļos. Evoque cena ir no 36 147 eiro (reāli pērkamajām mašīnām gan no 50 000 eiro, un automašīnas jau šodien apskatāmas Jaguar Land Rover autosalonā. 5