Organizācijas, kas izvēlas mācību pakalpojumus, patlaban no mācībām vēlas saņemt maksimālo atdevi, tāpēc paaugstinājusies interese par mācību rezultātu mērķtiecīgu definēšanu un novērtēšanu, un fokuss pārsvarā tiek vērsts uz «taustāmu» prasmju attīstību. Uzņēmumi pamatā savu mācībām atvēlēto budžetu tērē, lai izglītotu darbiniekus, kuriem ir lielāka atbildība par uzņēmuma ienākumu palielināšanu, - pārdevējus, klientu apkalpotājus, vadītājus. Mācības kā darbinieku motivēšanas instruments pamazām zaudē savu nozīmi, jo tagad tās vairāk saistītas ar uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanu, norāda apskata veidotāji. Aktuālākās mācību tēmas ir vadītāju attīstība, rezultatīva pārdošana, procesu optimizācija, inovatīva domāšana, argumentācija un pārliecināšana.
Uzņēmumos pieaug interese par sava iekšējā mācību potenciāla izmantošanu - darbinieku mācībām vairāk tiek izmantoti iekšējie treneri. LBKA savā tirgus apskatā gan pauž bažas, ka laikā, kad galvenais uzņēmumu kritērijs, izvēloties mācību pakalpojumus, ir budžets, var kristies mācību kvalitāte, jo mācību firmas spiestas būtiski samazināt pakalpojumu cenas, lai noturētos virs ūdens, bet tas savukārt neļauj piesaistīt augsti kvalificētus speciālistus. Tirgus apskats liecina, ka lielākās mācību kompānijas patlaban ir Komercizglītības centrs, Nordic Training International, Mercuri International, top 10 ierindojušās arī Latvikon, Triviums Apmācība, LatConsul, Franklin Covey Latvia u. c. Paredzams, ka mācību tirgu dzīvīgāku varētu padarīt ES fondu atbalsta programma darbinieku kvalifikācijas celšanai.