Kā iepriekš ziņots, no šā gada 1.septembra 8. un 9.trolejbuss kursēs jaunā maršrutā - līdzšinējais galapunkts Strēlnieku laukumā pārcelts iepretim Centrālajai dzelzceļa stacijai.
Brauks ar dīzeļdegvielu
«Problēmām nevajadzēja būt,» iedzīvotāju pārmetumus noraida uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) preses sekretāre Iluta Bērziņa. Viņa stāsta, ka līdzšinējā pieturā bijusi norāde, turklāt bijis arī transporta inspektors, kurš mutiski informēja cilvēkus, kur doties. Grēcinieku ielas pieturā trolejbusu numuri pieturas apzīmējumā tiešām nebija izvietoti, taču bija izlikti jaunie kustības saraksti un maršruti.
Turpmāk, nobraucot no Akmens tilta, 8. un 9.trolejbuss pieturēs autobusu pieturā 11.novembra krastmalā. Tālāk, atslēdzoties no kontakttīkla un izmantojot dīzeļģeneratoru, trolejbusi dosies pa 11.novembra krastmalu uz 13.janvāra ielu, kur pieturēs pie Stockmann centra, brauks garām Dzelzceļa stacijai un pie Merķeļa ielas metīs loku atpakaļ uz 13.janvāra ielu. Autobusu pieturā netālu no restorāna McDonalds, būs abu trolejbusu jaunais galapunkts. Braucot Pārdaugavas virzienā, 9.trolejbuss pieturēs iepretī Stockmann centram, bet 8.trolejbuss - nedaudz tuvāk autoostai. Tālāk abi trolejbusi mēros ceļu pa 13.janvāra ielu un 11.novembra krastmalu. Pirms Grēcinieku ielas tie uzbrauks uz tramvaja sliežu ceļa un tur arī pieturēs. Uz Akmens tilta trolejbusi, pieslēdzoties kontakttīklam, atgriezīsies uz autotransportam paredzētās brauktuves.
«8. un 9.trolejbusa maršrutā kursēs tikai jaunā parauga trolejbusi, kuri var braukt, nepieslēdzoties kontakttīklam. Vadītājam salonā atliek piespiest vienu pogu, un trolejbusa «ūsas» automātiski atvienojas vai pievienojas tīklam,» skaidro RS pārstāve Liene Rumpane.
Maršrutus nepagarinās
Galapunkts pārcelts drošības apsvērumu dēļ, jo līdz šim trolejbusu vadītājiem nācās šķērsot sešas braukšanas joslas, arī divus tramvaja sliežu ceļus. Tādēļ bieži veidojās avārijas situācijas.
Sākotnēji bija paredzēts, ka 8. un 9.trolejbuss abos virzienos brauks pa tramvaja sliežu ceļu, metot loku pa Maskavas, Gogoļa un Turgeņeva ielu, pēc tam atgriežoties 11.novembra krastmalā un braucot pāri Akmens tiltam pa veco maršrutu. Taču ar šogad piešķirtajiem 1,3 miljoniem latu nevarēja realizēt visus plānus, arī piemērot tramvaja kontakttīklus trolejbusa vajadzībām. «Pašlaik rasts iespējamais risinājums, lai atslogotu satiksmi pie Akmens tilta, respektīvi, lai trolejbuss nešķērsotu vairākas joslas,» norāda I.Bērziņa.
RS atteikusies arī no plāniem izveidot 4. un 8.trolejbusa apvienoto maršrutu no Šmerļa uz Ābolu ielu un 9. un 13.trolejbusa apvienoto maršrutu no Iļģuciema uz Ieriķu ielu.