2001. gada 7. novembrī Igaunijas, Latvijas un Lietuvas transporta ministri paraksta sadarbības līgumu par sagatavošanas darbu sākšanu Rail Baltica dzelzceļa koridora attīstībai;
2004. gadā ar Eiropas Padomes lēmumu Rail Baltica tiek iekļauts ES prioritāro transporta tīklu sarakstā;
2005. gada beigās tiek sākta Eiropas Komisijas (EK) finansēta priekšizpēte, lai noteiktu labāko risinājumu tehnisko maršruta un tehnisko parametru izvēlei;
2007. gada janvārī, balstoties uz priekšizpētes noslēguma ziņojumu, panākta vienošanās par Rail Baltica projekta pirmās kārtas īstenošanu - esošā sliežu ceļu atjaunošanu posmā Kauņa - Rīga - Tallina;
2007. gada jūlijā trīs Baltijas valstis un Polija vienojas par dzelzceļa infrastruktūras rekonstrukciju un tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādi, lai noteiktu nepieciešamību īstenot projekta otro kārtu - nākotnē būvēt Eiropas platuma dzelzceļa līniju;
2008. gada 19. februārī EK pieņem lēmumu par TEN - T (Eiropas Transporta tīkla programmas) budžeta līdzfinansējumu Latvijas, Lietuvas un Igaunijas projektu iesniegumiem;
2009. gadā, ņemot vērā krīzi ekonomikā, Latvija uz diviem gadiem iesaldēja projektu, solot to atsākt 2011. gadā
Avots: Satiksmes ministrija