Politiskie spēki, kas pašreizējā 9. Saeimā ir visplašāk pārstāvēti, reklāmām plāno tērēt maksimāli atļauto summu vai ļoti tuvu tai, bet mazāko tēriņi krietni atpaliks. Tiesa, pagaidām lielāko partiju kases vēl nav tik pilnas, lai reklāmām varētu tērēt maksimālo summu. Taču ir cerības vairāk nekā mēneša laikā, kas atlicis līdz vēlēšanām, savas kases piepildīt.
Diena jau ziņoja, ka šogad viens politiskais spēks priekšvēlēšanu kampaņai drīkstēs tērēt divas reizes lielāku summu nekā pirms 9. Saeimas vēlēšanām, proti, 571 212 latus. Turklāt, ja iepriekšējās vēlēšanās visi ar kampaņu saistītie izdevumi bija jāiekļauj priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņos, arī par reklāmas sagatavošanu, tad šogad aģitācijas izmaksās jāuzskaita vien trīs izdevumu posteņi - reklāmas izvietošana, pasta pakalpojumi, kā arī labdarība un sponsorēšana.
Lielie uz pilnu klapi
Apvienība Vienotība plāno reklāmai un sūtījumiem pa pastu tērēt visu atļauto summu, bet papildus 300 000 latu iecerēts izlietot nelimitētiem tēriņiem - materiālu sagatavošanai, darbinieku algošanai u.c. Apvienībā Par labu Latviju! (PLL) neminēja kopējos priekšvēlēšanu tēriņus, jo tie būšot atkarīgi no saņemtajiem ziedojumiem. Taču izmaksas reklāmai veidošot lauvas tiesu kopējā PLL priekšvēlēšanu budžetā, un tās būšot ļoti tuvas noteiktajam limitam, sacīja apvienības pārstāvis Edgars Vaikulis. Saskaņas centrs (SC) patlaban reklāmām ieplānojis tērēt 484 000 latu. Taču, ja ziedojumos tiks savākts tik daudz, lai reklāmām varētu tērēt maksimālo summu, tad tas arī tikšot darīts. Izmaksas, uz ko neattiecas ierobežojumi, vēl tiek aplēstas, līdz ar to kopējais SC priekšvēlēšanu kampaņas budžets vēl neesot zināms. Arī apvienība Visu Latvijai! - TB/LNNK (VL!-TB/LNNK) vēl nevarēja pateikt ne kopējo kampaņas budžetu, ne arī limitēto izdevumu posteņu apmēru. Taču «pilnīgi noteikti iekļausimies noteiktajos reklāmas rāmjos», Dienai teica apvienībā, piebilstot, ka starp pērnajām pašvaldību un tagadējām parlamenta vēlēšanām ir pārāk īss laika posms, lai šajā ne «īpaši spožajā» ekonomiskajā situācijā ziedojumos varētu savākt lielākas summas. Budžets reklāmām veidos lielāko daļu kopējā priekšvēlēšanu kampaņas budžeta, piebilda VL!-TB/LNNK. Arī PCTVL vēl nevarēja pateikt kopējo budžetu, taču reklāmām tiks tērēts krietni mazāk resursu nekā atļauts. Zaļo un zemnieku savienība par savām iecerēm Dienai atbildi pirmdienas laikā nesniedza.
Runās radio un TV
PLL lielākoties reklamēsies centrālajos televīzijas (TV) kanālos, radio un vides reklāmās, kā arī reģionos - vietējos TV un radio kanālos, reģionālajos drukātajos medijos. Vienotība līdztekus vides reklāmai, TV un radio reklamēsies dažādos pašas sagatavotajos materiālos, ko apvienība arī dalīs reģionos deputātu kandidātu iknedēļas tikšanās reizēs ar vēlētājiem u.c. No SC pašreizējā reklāmas budžeta pusi iecerēts tērēt reklāmām TV, bet kopā ar tēriņiem radio un vides reklāmām iecerēts novirzīt 90% SC reklāmas budžeta naudas. Mazāk SC iecerējis tērēt reklāmai internetā un drukātajos medijos. SC līderis Jānis Urbanovičs gan piebilda, ka apvienība uz reklāmu neliks tik lielu uzsvaru kā «uz kājām, ejot pie cilvēkiem». PCTVL tiešas reklāmas, proti, politiskā spēka reklāmas rullīši televīzijā tikpat kā nebūs. Politiskais spēks koncentrēsies uz reklāmām drukātajā presē un radio, kuru pamata auditorija ir krievvalodīgie. Vēl PCTVL liks uzsvaru uz vides reklāmām Rīgas ielās. Pretēji iecerējusi VL! - TB/LNNK, kas vides reklāmas ieplānojusi ārpus Rīgas līdztekus reklāmām TV un radio.