Mēdz teikt, ka gadsimtu mijā esot dzimusi īpaša paaudze. Indigo bērni. Šie bērni tagad uzsāk skolas gaitas, bet Latvijā tas sakritis ar īstu alternatīvo skolu dibināšanas lavīnu. Īpašiem bērniem īpašas skolas. Tas ir skaistais stāsts.
Īstenībā varbūt viss ir vienkāršāk. Ir bērni, kuru vecāki var atļauties maksāt par privātskolu. Latvijā reģistrētas 47 privātskolas, 37 no tām īsteno izglītības programmas. Privātskolās, protams, ir mazāks bērnu skaits klasē, kas var nodrošināt īpašu pieeju bērnam, izpratni, teorētiski kvalitatīvāku izglītību, ja privātskola pieaicina labus pedagogus. Tomēr privātskolas statuss pats par sevi nav kvalitātes rādītājs.
Izglītības iestādes akreditācija un licencēšana ir sarežģīts process, tomēr nevar uzskatīt, ka tas ir lieks. Akreditācija un licences esamība ir zināma kvalitātes zīme, ko valsts piešķir skolai.
Ir dažādi reitingi, ir izglītības iestādes labā slava, kas ceļo no mutes mutē un bieži ir galvenā motivācija, kāpēc tiek izvēlēta viena vai otra skola. Privātskolas lielākoties ir jaunas, tām nav vēstures. Tāpēc akreditācijas un licencēšanas process ir īpaši svarīgs.
Dažas privātskolas tiek atvērtas kā citu skolu struktūrvienības, šo procesu apejot. Ir saprotama uzņēmīgu cilvēku vēlme izvairīties no apgrūtinošās izglītības birokrātijas sistēmas. Vecākiem jābūt uzmanīgiem. Skolas vai augstskolas kvalitāti nosaka mācību kursa saturs, nevis privātas vai valsts skolas statuss.