Mazās klases minivens _Meriva_ nekādi nevar cerēt uz troni _Opel_ hierarhijā, jo vienmēr priekšā būs kāds lielāks, jaudīgāks, ietekmīgāks vai vienkārši mīļāks troņmantnieks. Taču infanta nodibinājusi pati savu impēriju, kurā valda jau septiņus gadus. Kopš 2003. gada, kad _Opel_ izgudroja mazo MPV klasi, _Meriva_ nemainīgi bijusi tās pavēlniece. Līdz šim pārdots vairāk nekā miljons _small monocab_ no _Opel_, turklāt Merivu godā arī Jaunajā pasaulē, piemēram, Brazīlijā. Bet mums darīšana ar to infantu, kas ražota Spānijā un cer arī turpmāk paturēt mazizmēra minivenu princeses kroni.
Nogatavojies dizains
Opel varēja līdz pagurumam klāstīt par tiltu un arku būvniecības ietekmi uz pirmās Merivas siluetu. Vienīgā iespējamā saikne bija tāda, ka monokebs izskatījās kā izliets betona veidnī (OPC modelis ir cits stāsts). Jaunajai Merivai pat logotips ir cits, jo virs zibeņa pēc jaunākās modes iegravēts «Opel». Pusi bagāžas nodalījuma vāka klāj melna klavierlaka, bet priekša aptuveni pielāgota no jaunās Astra. Insignia aizsāktais un Astra nostiprinātais stils šeit nogatavojies, noapaļojies un atradis īsto balansu. Meriva uzbūve ir praktiska, taču nav vis pakārtota dizainam, bet gan uz tā balstīta. Šajā ziņā infanta ir pārāka par kroņprinci Astru un, būdama 4,28 m gara, ne sevišķi bijā pat it kā lielāko Zafiru.
Neatkarīgās durvis
Prožektoru stari un rādītājpirksti uzreiz pievēršas Meriva neparastajām durvīm. Aizmugurējās sāndurvis veras pretējā virzienā. Opel ļaudis stāsta, ka pamatīgi nomocījušies ar šo ideju un ne reizi vien gribējies mest to visu pie malas. Izrādās, kā vēl pirms četriem gadiem Vācijā tāda tipa durvis bijušas aizliegtas kā bīstamas, un legalizētas tikai 2006. gadā! Bet kā tad Mini Clubman un Mazda RX-8? «Nevienam no tiem nav neatkarīgas aizmugurējo durvju konstrukcijas,» Meriva prezentācijā Hamburgā klāstīja modeļu gammas vadītājs Karstens Knaufs. «Lai atvērtu aizmugurējās durvis, vispirms jāatver priekšējās, bet mēs tā negribējām.» Opel Meriva pakaļējās durvis atveramas atsevišķi, turklāt drošības mēri ir stingri jo stingri - pie ātruma nieka četri km/h durvis automātiski noslēdzas un diodīte pie iekšējā durvju roktura no zaļas pārtop sarkanā - stop!
Bērnu spēle
Suicide tipa durvis, kā tās dēvē angliski, nebija pašmērķis, bet praktiska iecere. Lai pārbaudītu idejas pielietojumu, darba grupa izgatavoja veco Merivu ar otrādām durvīm vienā pusē, parastām - otrā un pēc kārtas izsniedza eksperimentālo auto darbiniekiem uz brīvdienām, piekodinot izmēģināt, kā nākas. Visi - sevišķi darbinieki ar maziem bērniem - bija stāvā sajūsmā: bērnu sēdeklīša ielikšana nu bija bērnu spēle. Atverot sānu durvis, reizē var piepalīdzēt lielākiem bērniem un noķert aiz rokas, iekams tie izlec uz brauktuves. Turklāt durvis atveras tālu, gandrīz taisnā leņķī, un pa vidu mašīnai vēl arvien ir jumta statnis, kas paaugstina virsbūves izturību un drošību. Lai atrastu vietu eņģēm, durvis ir ļoti augstas, un stiklotās daļas palielināšanai loga apakšmalā iecirsts raksturīgs robs. Ja jau tā jāpiepūlas, kāpēc nevarēja taisīt Merivu ar slīddurvīm? «Tad auto būtu 20 centimetrus par garu!» tā Karstens.
Trīskāršs Flex
Uz jautājumu nr.1 «kā patika durvis?» ar 100% pārliecību varu atbildēt: «Super!» Pat somas nomešana uz 17 veidos salokāmā FlexSpace sēdekļa ir vieglāka nekā pie parastām virām - jāpierod tikai sagramstīt rokturi pareizajā galā. Meriva salons šokē ar apdari un materiālu kombinācijām, bet radio/klimata vadības bloks no Astra un Insgnia beidzot atradis sev piemērota izmēra automašīnu. Sievietēm ar ieradumu turēt somiņu starp sēdekli un durvīm ar tam sekojošu satura izbēršanu zem mašīnas Opel izgudrojis teicamu terapiju. Tās ir FlexRail sliedes ar kabatu starp sēdekļiem, kas īstenībā domātas paroceņa pārbīdīšanai. Ietaise gan apēdusi tik daudz vietas, ka mašīnai iespējama tikai elektroniskā stāvbremze. Durvju un citās kabatās saiet tik daudz ūdens pudeļu, ka ar to saturu varētu nomazgāt visu mašīnu.
Diētiskais turbo
Tā kā Opel ir tradīcija allaž kaut ko drusku salaist zarā, lai neviens modelis, pasarg dies', nepārspētu Volkswagen, infantas vājā vieta ir sirds, t. i., motori. Divas trešdaļas merivu agrāk pārdotas ar benzīna dzinējiem, tāpēc no Hamburgas uz Trāvemindi ceļojām jauno 1,4 litru turbodzinēju skaļās dziesmas pavadījumā. Universālais tilpums aizstāj 1,6 un 1,8 l dzinēju. 125 ZS Meriva bija velnišķīgs aparāts (nu labi - aparātiņš), bet Turbo.... Pārfrazējot Mielavu, «šajos motoros par maz ir motoru». Ar 120 zirgspēkiem 1360 kg smagai automašīnai vajadzētu pietikt «atliektiem galiem», taču pieci ātrumi izbeidzas, pirms Meriva paspēj kārtīgi ieskrieties pa autobāni. 140 ZS topmodelim ir seši pārnesumi, taču arī te pienāk mirklis, kad motors skaļi dūc, bet auto ātrāk vairs neiet. Latvijā ir mazāki ātrumi, un ka tikai vislētākā Meriva ar parastu 1,4 un 100 ZS bez nekādiem turbojokiem neizrādās biezākā sviesta kārta uz maizes. Rudenī merivai būs arī 1,3 un 1,7 l dīzeļi (75/100 ZS), turklāt lielākajam CDTI līdz ar jaudīgāko Turbo kritīs arī sešpakāpju automāts. Tas puslīdz palīdzēs uzturēt respektu infantas vasaļos, jo tik smalka parikte te pieejama retajam. Pie reizes tiks izbeigta neglītā sačukstēšanās aiz muguras par neveiklo Easytronic kārbu no vecās Mmerivas. Ja nāktos izdarīt izvēli starp jauno merivu un jauno astru, es nešauboties atdotu naudu par pirmo. Reāliem pircējiem šāda iespēja radīsies jūlijā, taču pirmā audience pie infantas notiks 4.-5. jūnijā ikgadējā Opel 24 stundu pārdošanas maratonā.