«Šobrīd notiek iespējamo kukuļdevēju pārbaude,» sacīja KNAB sabiedrisko attiecību speciālists Andris Vitenburgs. Saskaņā ar likumu, no kriminālatbildības tiek atbrīvotas tās personas, kuras pēc kukuļa piedāvāšanas, došanas vai starpniecības labprātīgi paziņo par notikušo. A. Vitenburgs norādīja, ka KNAB šajā lietā zina daudzas epizodes, netieši aicinot labprātīgi pieteikties devējus, tādējādi palīdzot izmeklēšanai un atbrīvojot sevi no kriminālatbildības.
ATI inspektoru pienākums ir pārbaudīt, vai pārvadājamā krava un transports atbilst visiem tehniskajiem noteikumiem, vai autovadītājs ievēro darba un atpūtas režīmu utt. Kukuļošanas epizodes saistītas ne tikai ar auto vadītājiem, kuri maksājuši par pārkāpumu nefiksēšanu, bet arī juridiskām personām jeb kravu pārvadājumu, loģistikas uzņēmumiem, kas ar bijušo ATI darbinieku starpniecību maksājuši inspektoriem par pārbaužu neveikšanu noteiktos laika periodos.
«Kukuļošana notikusi ilgākā laikposmā, mēs nerunājam par dažiem mēnešiem,» sacīja A. Vitenburgs. Viņš arī norādīja, ka kukuļošanas gadījumi nepārsniedz dažus simtus latu. Šobrīd vienai no četrām aizturētajām personām - bijušajam ATI darbiniekam - kā drošības līdzeklis piemērots apcietinājums, jo pastāv bažas par izmeklēšanas ietekmēšanu. Pārējiem ir piemērots aizliegums tuvoties konkrētām personām un noteiktas nodarbošanās aizliegums.
Šī kriminālprocesa ietvaros KNAB pateicas par sadarbību ATI vadībai un kādam loģistikas uzņēmumam, kura nosaukums un loma izmeklēšanā šobrīd netiek atklāta. ATI vadītājs Guntars Viziņš atzina, ka sadarbība ar KNAB bijusi veiksmīga kopš brīža, kad tika dibināta viņa vadītā iestāde. Par kukuļošanas organizēšanu aizturētie divi bijušie darbinieki darbu ATI zaudējuši 2008. gada un 2009. gada beigās pēc štatu samazināšanas. Savukārt par kukuļņemšanu aizturētās personas ATI strādājušas nedaudz ilgāk kā trīs gadus.