Automobilis uzdevumā tika nosūtīts ar nepiemērotu ekipējumu - ēdelīgu benzīna turbomotoru un tikai manuālo pārnesumkārbu, kas interesi par _CX-7_ stipri vien atdzesē. Nepilnais piedāvājums tagad pielabots ar 2,2 litru dīzeļdzinēju, vienlaikus izpildot kosmētiskās atjaunināšanas procedūru, kas pēc trim gadiem pienākas katram jaunam modelim.
No tautas aristokrātos
Atšķirībā no citām mazdām, kam ir kopīga apakša ar kādu Ford modeli, CX-7 ir absolūts oriģināls. Tik liels oriģināls, ka pirmās paaudzes modelim bija pielāgota sporta stūre no rodstera MX-5. Pēc izmēriem CX-7 aptuveni salīdzināms ar Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander un līdzīgiem auto, taču ir platāks un zemāks. Perfekti veidotā plūdlīnija padara to līdzīgu sportiskam, taču paaugstinātam universālim, kurš nebrāļojas ar ģimeniskiem parketa džipiem, bet gan iztaisās par premium līmeņa SUV kā Infiniti FX vai Lexus RX. Nu, vismaz viens burts nosaukumā tiem patiešām ir kopīgs. Atšķirība no «meinstrīma», reprezentablais izskats un divreiz mazāka cena nekā iedomātajiem konkurentiem līdz šim atveda pie Latvijas dīleru durvīm caurmērā 60 pircēju gadā.
Balsoju par dīzeli!
Jaunā 2,2 litru motoru plejāde (par salīdzinoši augstu cenu) izvirzījusi Mazda starp mūsdienu vieglo dīzeļu pirmrindniekiem. CX-7 tikusi jaudas versija ar 173 zirgspēkiem un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kuras svira ir īsiņa un slēgšanās stingra kā sporta mašīnā. Līdz ar jaunu priekšu Mazda CX-7 ieguvusi labāku skaņas izolāciju priekšdaļā, motortelpas starpsienā un grīdā, tāpēc dīzelis salonā gandrīz nav dzirdams. Automašīna subjektīvi šķiet tikpat dinamiska kā 2.3 Turbo versija (patiesībā atšķirība ir vairāk nekā trīs sekundes līdz simtam), un automātiskā pilnpiedziņas sistēma laikus apjēdz piešaut ogles pakaļējiem riteņiem, lai 400 ņūtonmetri velti neiztrieptos pa asfaltu caur milzīgajām 19 collu riepām. Degvielas patēriņš, salīdzinot ar benzīna modeli, ir pasakains, taču CX-7 patērē vairāk nekā Nissan X-Trail vai VW Tiguan. Pilsētā tie ir 9,6 litri, ārpus tās 8,3-8,5, un, tikai ieslēdzot cruise-control uz 90 km/h, var panākt apetīti, kas minēta Mazda bukletā - 7,5 l/100 km. Bet kurš gan tā brauc?
Kāpēc AdBlue?
Eiforijā par lādzīgo dīzeļa raksturu var palaist garām ievērojamus jauninājumus. Panelī parādījies neredzēts uzraksts AdBlue. No 15,5 litru tvertnes, kas noslēpta blakus rezerves ritenim, tieši izpūtējā tiek iesmidzināta urīnviela, kas samazina slāpekļa oksīda saturu par 40% un ieceļ auto Euro 5 kategorijā. Mazda dīleris vēl precīzi nezina, cik maksā tvertnes uzpildīšana ik pēc 20 000 km. Ziņas variē no 7,5 latiem par litru AdBlue līdz 25 eiro par vienu uzpildi, kaut arī smagajiem auto piedevu tirgo, sākot ar 25 santīmiem litrā. Jebkurā gadījumā bez tās iztikt nevar, jo ar tukšu AdBlue bāciņu elektronika neļaus iedarbināt dzinēju.
Salona adaptācija
Mazda veikusi pārkārtojumus CX-7 salonā, izmantojot detaļas no jaunākajiem vieglo auto modeļiem. Ne viss no tā iederas divtonnīgā krosoverā, piemēram, pogām pārlādētā Mazda 3 stūre nav automobiļu ergonomikas paraugs. Vecais sarkanais displejiņš līdzās jaunajam borta datora lodziņam nu jau izskatās pēc paštaisīta. Jaunajā redzama miniatūra bildīte no atpakaļskata kameras, kas ļoti palīdz parkojoties. Mazda delikāti, taču noteikti mudina iespējamos CX-7 pircējus izvēlēties maksimālo komplektāciju Touring, jo dažas svarīgas «ekstras», piemēram, ksenona starmeši, pieejami tikai tai. CX-7 ar saltu ādas salonu un visām «ekstrām», izņemot Latvijā nevajadzīgu navigācijas iekārtu, maksā vairāk nekā 35 000 eiro. Ar to nepietiek lepnākas markas SUV, taču atliku likām iznāk maksimāli aprīkots Kia Sorento vai Honda CR-V. Tāpēc CX-7 joprojām paliks to cilvēku izvēle, kam šis auto tik ļoti iekritis sirdī, ka 25 tūkstoši latu par Mazda ir normāla cena.