Nav nekāds noslēpums, ka bērnu drēbīšu taisīšana (ļoti reti, kad tā patiesi ir ražošana) ir klasiskais jauno māmiņu bizness, kas diemžēl (netaisnīgi) ir kļuvis par teju apzīmējumu ne-radošai domāšanai un eksporta ne-spējai. Jāatzīst, ka tendence «uzlekt uz viļņa» un taisīt to pašu, ko visi, tik mazā zemē ir gluži vai sērga. Bērnu drēbītes, vinotēkas, šokolādes trifeles, ziepes, konditorejas - uznāk vilnis un aiziet, atstājot dzīvus tikai stiprākos. Tam ir arī sāpīgā puse -tie, kam patiešām ir talants, griba un prasmes, tiek iejaukti kopējā neprofesionāļu pūlī, pēc tam ievērojami apgrūtinot gan investīciju piesaisti, gan publicitātes iespējas jau tā riskantajam biznesam. Tāpēc izjūtu dziļu cieņu pret uzņēmējiem, kuri tomēr turas šajā sarežģītajā, pasaulē pārsātinātajā nišā un vēl domā par attīstību! Un tādu mums ir diezgan daudz. Tas, kas notiek šobrīd - vētras pārdzīvojušie mēģina radīt savu unikālu tēlu, atšķirības zīmes, un no šī aspekta konkurence ir brīnišķīgs faktors. Ja vēl šai cīņai par atšķirību pievienosies spēja sadarboties, startējot ārzemju tirgos kopā un pārsteidzot ar faktu - re, no viena maza punkta ziemeļos, no Latvijas, nāk tik dažādas skaistas bērnu lietas, kaut kam taču tur ir jābūt! Mēs esam pārāk mazi, lai varētu atļauties startēt ārpusē vieni kā pirksti. Kooperācija būtu lieliska platforma attīstībai, bet tas mūsu mentalitātei ir liels izaicinājums. Un, izšķiroties par startēšanu bērnu modes nišā par zīmolu, tā komunikāciju, dizainu, jādomā pasaules līmenī. Jo jākonkurē būs tur, ārpusē, nevis mūsu mazajā pīļu dīķī.
Izaicinājums mentalitātei
Inese Apse-Apsīte ir zīmolu ligzdas Matka vadītāja,
palīdzējusi iziet tautās Latvijas un pasaules mērogā daudziem mūsu
iemīļotiem uzņēmumiem un šo uzņēmumu produkcijai. Inese ir arī
četru mazuļu mamma, tādēļ jautājumā par modi bērniem viņai ir ne
vien profesionāla, bet arī personiska pieredze, kurā viņa dalās arī
ar MiniDienu.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.