Jau ierosināta krimināllieta par «gaisa transporta drošības un ekspluatācijas noteikumu pārkāpumu, kuru rezultātā bojā gājuši vairāk nekā divi cilvēki», norāda Lenta.ru.
Krievijas Transporta uzraudzības aģentūra mudinājusi vairs neizmantot šī modeļa lidmašīnas, ko plaši izmantoja jau PSRS laikos. Mūsdienās tās daudz izmanto iekšzemes reisos. Pieaugušas bažas par Krievijas iekšzemes reisu aviosatiksmes drošību, jo arī pagājušajā mēnesī dzinēja bojājumu dēļ avarēja Tu-154, kā rezultātā bojā gāja divi pasažieri. Pērn šie nav vienīgie gadījumi, kuros šī modeļa lidmašīnas piemeklējušas tehniskas kļūmes.
Katastrofa notika sestdien, kad lidmašīna Rietumsibīrijas Surgutas lidostā devās uz pacelšanos, lai izlidotu uz Maskavu. Dzinēju ieslēgšanas laikā aizdegusies viena no turbīnām. Liesmas pārņēmušas visu lidmašīnu, izraisot degvielas tvertnes eksploziju.
Ja glābējiem nebūtu izdevies evakuēt pasažierus vēl pirms eksplozijas, visticamāk, ka upuru skaits būtu ievērojami lielāks.
Bojā gājuši trīs cilvēki, taču ievainoti 43. Svētdien slimnīcā vēl aizvien atradās 30 cietušie, vēsta Lenta.ru. Pārējie pasažieri ar citu reisu palīdzību nogādāti Maskavā.
Izdzīvojušie norādījuši, ka viņu izglābšanās uzskatāma par brīnumu, jo organizēta evakuācija neesot notikusi. Cilvēki panikā rāpušies pāri sēdekļiem, kāpjot cits citam virsū, cenšoties izkļūt no degošās lidmašīnas.
Stjuarti mēģinājuši pasažierus nomierināt, taču liesmas arvien vairāk apņēmušas lidmašīnu. Daži bijuši tādā izmisumā, ka metušies uz izeju caur liesmām, raksta The Moscow Times.