Nākamais aspekts ir manipulācija ar nenobrieduša skolēna psihi. Lai kā jūs piesegtos ar šāda eksperimenta mērķa cēlumu, šos argumentus bērns nespēs adekvāti izvērtēt un uzskatīs to par uzdevumu izspiegot skolotāju.
Un visbeidzot - laikā, kad skolotāji ir nolikti uz iztikas minimuma robežas un spiesti strādāt vairākās darbavietās, lai nodrošinātu iztiku, ir klaji neētiski viņus padarīt par eksperimenta trusīšiem. Uz jūsu virspusēji uzdotajiem eksperimenta jautājumiem ir skaidras atbildes - greiza valsts politika attieksmē gan pret skolotājiem, gan bērniem un viņu vecākiem, nekonsekvence izglītības politikā, vāji izglītības standarti, dialoga neesamība starp IZM un skolām, latviešu bērnu intelektuālā degradācija sociālo apstākļu dēļ, emigrācija. Un galvenais - stratēģiska redzējuma trūkums. Šie jautājumi jums būtu jāuzdod valdībai, nevis jāīsteno visām pusēm pazemojošs lūriķu eksperiments.
Skolotāja Irēna