Arī profesionāli mīdīšanās vienā attīstības punktā Ivaram nepatīk, tāpēc līdz šim viņš darbavietas mainījis ik pēc neilga laika. «Tiklīdz «atkožu» sistēmu, man kļūst garlaicīgi. Man ir interesanti tad, ja visu laiku jārokas cauri kaut kam jaunam.» To Ivars nu izbauda Alpha Baltic, kur strādā jau sešus gadus un plāno palikt vēl vismaz tikpat.
Iemācījās pārdot
Patstāvīgu dzīvi Ivars sāka, kad no dzimtās Aizkraukles uzreiz pēc vidusskolas eksāmeniem pārvācās uz Rīgu. Puisim no laukiem darbu bija grūti atrast, bet izlīdzēja brālis, kas piedāvāja grāmatveža palīga vietu savā grāmatvedības uzņēmumā Finansu partneri. Arī augstskolu Ivars centās piemeklēt tādu, lai studijas varētu savienot ar maizes pelnīšanu. Tā kā ar skaitļiem viņš vienmēr bijis draudzīgās attiecībās, iesniedzis dokumentus trijās vietās - starptautiskajās attiecībās ar ekonomikas novirzienu RSU, juristos Baltijas Krievu institūtā un finansistos Banku augstskolā (BA). Ivaru uzņēma visās trijās. Visvairāk viņš gribējis mācīties Stradiņos, taču tur nebija vakara nodaļas, juristi jau sākumā bija rezerves variants, tāpēc Ivars palicis BA, ko arī veiksmīgi absolvēja.
Līdz ar pirmā studiju semestra beigām Ivars sāka strādāt jaunā darbavietā - apmācību uzņēmumā Biznesa ideju akadēmija. Te viņš guva pamatīgu pieredzi pārdošanā un, lai uzņēmumiem ietirgotu apmācību pakalpojumus, iemanījās bez stresa zvanīt gan sava līmeņa darbiniekiem, gan firmu ģenerāldirektoriem. Ivars lepojas, ka izdevies iedibināt ilgstošu sadarbību pat ar tik lielu klientu kā Latvijas krājbanka. «Tas bija mans darbs un mans klients, ko audzēju, loloju, stumdīju.» Par attīstības likumsakarībām un vadītāja lomu uzņēmumā Ivars daudz mācījies no savas priekšnieces - bijušās e-lietu ministres Inas Gudeles. Tiesa, kad SIA Unibind Dokumentu serviss Ivaram piedāvāja līdzīgu amatu, solot «zelta bedri», viņš piekrita darbu mainīt. Ar «zelta bedri» gan izrādījies pašvaki, tāpēc šis Ivara karjerā bija īss posms.
O-o-o, esmu guru!
Pirmos soļus mārketingā un reklāmā Ivars spēra, kad kļuva par projektu vadītāju Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centrā, kas ir viena no Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta struktūrām. «Kad pirmo reizi realizēju projektu par 11 000 latu, man likās - o-o-o, esmu lielākais mārketinga guru,» Ivars smejas un stāsta, kā īstenojis augļu un dārzeņu noieta veicināšanas kampaņu, pārņēmis un attīstījis Zivsaimniecības informācijas centru Latvijā, koordinējis starptautiskās attiecības, daudz palīdzējis pie Zaļās karotītes zīmola virzīšanas. «Par projektiem runāt braucu pie visiem, brīžiem pat nezinot, pie kā braucu un kā tur būtu jāuzvedas. Bet tas viss notika tā ļoti dabiski,» Ivars atceras, kā gājis un darījis, lieki nepiesārņojot galvu ar teorētiskiem priekšstatiem par lietišķu pārrunu vešanu. Profesionāli spēcīgie kolēģi vienmēr arī bija gatavi konsultēt.
Taču, kad pēc gandrīz diviem gadiem Ivaram centrā kļuva pārāk ērti un mierīgi un jaunus izaicinājumus tuvākā nākotne nesolīja, viņš piekrita piedalīties konkursā uz projektu vadītāja vietu mārketinga komunikāciju aģentūrā Alpha Baltic (toreiz - Alfa Centrs). «Un tā es šeit iesprūdu,» Ivars smaida. «Atceros, kā atvēru savu pirmo mediju plānu, tieši tobrīd zvanīja māsa un es viņai teicu - tikko attaisīju Excel failu ar šausmīgi daudz kolonnām, neko nesaprotu.»
Jau no paša sākuma Ivars Alpha Baltic strādā ar mediju projektiem. Visai drīz sapratis, ka ar mediju plānotājiem, kas, līdzīgi kā viņš, ir vairāk ciparu cilvēki, sastrādājas vieglāk nekā ar «radošajiem», lai gan kā atsevišķas nodaļas Mediju un radošais departaments sadalījās vēlāk. Īpaši atmiņā iespiedušos projektus Ivars nenosauc, taču min, ka tie visi bijuši labi. «Tas ir ārkārtīgi liels gandarījums, ja tu sākumā klientam uztaisi vienu mazu mārketinga kampaņu, bet beigās viņš jau visu dara ar tevi kopā - tu audz un progresē kopā ar klientu.»
Diena no 8.00 līdz 23.00
Kad aģentūrā tika izveidota atsevišķa Mediju nodaļa, to vadīt piedāvāja Ivaram. Viņš nokomplektēja projektu vadītāju komandu, ko tagad uzskata par vienu no spēcīgākajām nozarē, un nu «esmu viens no tiem, kas nodaļu dzen uz priekšu, nes viņiem jaunus klientus, attīsta viņus». Pirms pāris gadiem aģentūras īpašnieks Ivaram uzticēja arī Alpha Baltic filiāļu veidošanu un vadīšanu Lietuvā un Igaunijā. Galvenais izaicinājums esot visu triju valstu komandām likt strādāt pēc vieniem principiem un vienā virzienā, jo «igauņi ir ļoti skandināviski, latvieši ir vairāk uz slāvu pusi, bet lietuvieši ir… visai izteikti poļi». Katra mentalitāte kopīgajā darbā gan ienes arī savu redzējumu, turklāt nu jau Ivars pamatā kļuvis par stratēģisko konsultantu, jo uz vietas abās kaimiņvalstīs atrasti spēcīgi vadītāji.
Ivara uzdevums patlaban ir uzlabot aģentūras sniegto servisu, kur vien tas iespējams, - vai nu tas būtu ar jaunu projektu vadības rīku palīdzību, vai ar atklātām sarunām ar klientiem par tēmu «pastāsti man manas stiprās un vājās puses». Ir interesanti, viņš atzīst, jo jātur līdzi arī straujajām nozares pārmaiņām un dinamikai. Uz darbu Ivars nākot ar prieku savas komandas dēļ, pluss ir arī nemitīgā kontaktu un redzesloka paplašināšana, bet kā savu personisko mīnusu viņš uztver nespēju nodalīt darba laiku no laika atpūtai. «Man darba diena nereti sākas ar pirmo tikšanos 8.00 no rīta un beidzas ar pēdējo 23.00. Ik pa brīdim notiek lūzumi, kad jūtu - stop, jāatpūšas. Bet nav tā, ka es sevi svilinu tukšgaitā. Piemēram, pašlaik zinu - «gāzēšu» līdz novembrim, pēc tam ar draugiem braukšu atpūsties uz Havaju salām. Pērn biju Austrālijā, vēl pirms gada - Ņujorkā,» Ivars stāsta. Brīvajā laikā viņš aizraujas arī ar veikbordu un brauc ar moci.