Tā, piemēram, pērn gan valdības sociālie un sadarbības partneri, gan iedzīvotāji varēja piecu baļļu skalā vērtēt valsts funkciju lietderību. Latvijā ir bijuši arī mēģinājumi veidot īpašas institūcijas birokrātijas apkarošanai. Lielbritānijā iedzīvotāju ierosinājumus iecerēts apkopot, izmantojot interneta mājaslapu Spending Challange.
Protams, arī iedzīvotāju priekšlikumi dažkārt ir smaida vērti vai absurdi, vai vienkārši aizspriedumaini.
Tomēr priekšlikumu neviennozīmīgā kvalitāte noteikti nav iemesls, lai sabiedrību «prāta vētrā» iesaistītu tikai ķeksīša pēc. Graudu atsijāšana no pelavām, tas ir, vienkārši muļķīgiem vai praktiski nerealizējamiem priekšlikumiem, ir ierēdņu un citu reformu plānu sagatavošanā iesaistīto amatpersonu pienākums.
Latvijas sakarā gan būtu jāpiebilst, ka kaut kur mēdz noklīst arī pavisam saprātīgi priekšlikumi - jau 2008. gada beigās akcijas «Meklējam miljonus budžetam» ietvaros tika norādīts uz daudziem lielākiem vai mazākiem «caurumiem» likumdošanā. Liela daļa no tiem nav aizlāpīti vēl šobaltdien.