Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +19 °C
Skaidrs
Otrdiena, 24. septembris
Agris, Agrita

Jāgrib piesaistīt jaunas kravas

Palielinoties iedzīvotāju skaitam pasaulē, aug pieprasījums pēc precēm un izejvielām, kas ievērojami palielina transporta nozares nozīmi.

Ģeogrāfiskais novietojums un pieredze starptautisko tranzītpakalpojumu jomā ļauj Latviju saukt par tranzīta lielvalsti, taču paļauties tikai uz Latvijas ģeogrāfisko izvietojumu un cerēt, ka tas būs noteicošais faktors mūsu tranzītkoridora izvēlē, ir tuvredzīgi. Starptautiskajā tranzīta nozarē šobrīd pastāv saspringta konkurence. Visas pasaules valstis meklē risinājumus, kā padarīt savu transporta nozari efektīvāku - sadarbojas ar jauniem klientiem Āzijā, meklē iespējas iziet uz citām ostām, kā arī attīsta savas ostas. Latvijai šajā dinamiskajā vidē jāspēj plānot mūsu valsts piedāvājumu gan īstermiņa, gan vismaz desmit gadu perspektīvā.

Viens no šobrīd aktuālajiem virzieniem ir orientēšanās uz Āzijas arvien augošo ekonomiku, tajā skaitā Kazahstānas un Ķīnas tirgiem. Ja spēsim piesaistīt jaunas kravas no šī reģiona, iegūs ne tikai Latvija, bet visas Baltijas valstis. Latvijas dzelzceļam jau izveidojusies sekmīga sadarbība ar Kazahstānu kravu pārvadājumos - mūsu sadarbību augstu novērtē arī Kazahstānas pārstāvji, ko apliecina konteinervilciena Baltika-Tranzit regulāra satiksme jau desmit gadu garumā. Tik dinamiskā vidē, kāda ir tranzīta nozare, nepieciešams mainīties līdzi laikam un spēt piedāvāt klientiem kompleksu, vienota pakalpojuma piedāvājumu, nevis atsevišķu uzņēmumu cenas. Uzņēmējus interesē, cik ātri, droši un lēti viņu kravas tiks nogādātas galamērķī un kādas kravas varēs saņemt atpakaļ. Latvijas dzelzceļam, tāpat kā ļoti daudziem Latvijas tranzīta nozares uzņēmumiem, ir ļoti labas iestrādes un sadarbība ar klientiem. Taču kravu piesaiste ir ilgstošs un darbietilpīgs process, un, lai nākotnē Latvijas tranzītkoridors uz Baltijas jūru būtu pievilcīgs kravu nosūtītājiem, mums - nozares uzņēmējiem - kopā ar valsts institūcijām jau šodien kopīgi jāsagatavo vienots Latvijas piedāvājums un jāveic tā mārketings pasaules tirgos. Mēs esam gatavi uzņemties iniciatīvu sapulcēt visus tranzīta nozarē strādājošos uzņēmumus, lai izstrādātu vienoto Latvijas tranzītkoridora piedāvājumu.

Ja Latvijas un visas Baltijas vienotais piedāvājums būs vispievilcīgākais, varam cerēt uz jaunu kravu plūsmu un palielināt Latvijas kā tranzīta lielvalsts ietekmi un statusu.

* Va/s Latvijas dzelzceļš prezidents

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?