Taču šoreiz ola māca vistu. Jaunais _Focus_ vēl nemaz nav nonācis pārdošanā, pie mums tas vispār nonāks tikai februārī, toties ar MPV, kam apakšā jaunā šasija, varējām braukt jau tagad. Lai saprastu, kas jaunais _C-Max_ ir par putnu, _AutoDienas_ reportieris pats devās gājputniem līdzi uz siltāku Eiropas malu, kur notika jaunā _Ford_ testa braucieni.
Viena vietā divi
Viena C-Max vietā tagad ir divi. Kā zināms, pirmais modelis bija tikai un vienīgi piecvietīgs, bet puse kompaktvenu pircēju grib septiņas vietas. Tā kā Ford nevēlējās lieki palielināt bāzes modeļa gabarītus un sagraut tā neparasti atraktīvās braukšanas īpašības, tika izvēlēts Renault Espace ceļš, proti, divi atsevišķi modeļi. C-Max atkal ir piecvietīgs, taču vēl muskuļotāks un sportiskāks, nekā bijis, savukārt Grand C-Max ir par 14 cm garāka riteņu bāze, slīddurvis (pirmo reizi kompatklasē) un septiņas sēdvietas. Lai nu kāds, bet stilīgs Grand C-Max nepavisam nav, aizmugurējā daļa sānskatā rādās visai samocīta, sevišķi blakus standarta C-Max. Turklāt, par spīti septiņām sēdvietām, tas tomēr ir un paliek kompaktklases auto. Lai iekļūtu trešās rindas sēdekļos, otrajā rindā vidējais soliņš jāieloka blakus krēsla spilvenā, izveidojot eju uz «galerām». Ne pārāk ērts risinājums, ka vēlreiz liks padomāt, vai prāvāks, kaut arī dārgāks Ford S-Max tomēr nav piemērotāks.
Pārāk daudz dizaina salonā
Ford C-Max ir arī pilnīgi jauns salona dizains, kurā, kā parasti, netrūkst dažādu «fordismu». Sākumā no daudzstāvu paneļa un trīsdimensiju ventilācijas lūkām «acis iet uz riņķi». Volkswagen inženierus ar viņu taisno leņķi C-Max salonā piemeklētu jūras slimība, jo dažas detaļas, piemēram, viduskonsole un funciju pogas uz stūres, šķiet, kā mēdz teikt, «pārdizainētas». Paneļa apgaismojums un infodispleju pamatkrāsas ir starp ultramarīnu un safīra zilu, kas ir patīkama pārmaiņa. Taču simboli ekrānos ir pārāk sīki,un Ford iecienītais, vertikāli saspiestais šrifts reizēm spiež piepūlēt redzi. Toties no cita veida pūlēm C-Max pilots pēc iespējas atbrīvots, jo dārgākajos modeļos ir ne tikai atpakaļskata kamera, bet pat parkošanās asistents. VW Touran vairs nav vienīgais savā klasē, kas māk iebraukt stāvvietā pats.
EcoBoost sensācija
Ar Nintendo paneli un rallija mašīnas izmēra resti nepietiks, lai aizvestu pircējus līdz Ford galdam. Taču, ja viņi nokļūs pie mašīnas stūres, viņus ķers mērens tehnošoks un pat var piemeklēt labdabīga atkarība. Jaunā Focus šasija konstruktīvi atkārto veco, taču tai ir lielāks riteņu attālums («špūre»), jaunas bukses, jauns stūres pastiprinātājs un smalka, elektroniska ierīce Torque Vectoring Control, kas kompensē griezes momenta ietekmi uz stūri. Un ko kompensēt te ir, jo C-Max nāk klajā ar pilnīgi jauniem dzinējiem. 1,6 litru EcoBoost turbomotors ir absolūti ģeniāla ierīce, labākais downsizing ēras motors, kāds līdz šim radīts. Tā 150 ZS versija darbojas zīdaini un nepiespiesti, bet vilkme līdzinās dīzelim - viss notiek jau no 2000 apgriezieniem. Ford kautrīgi min, ka C-Max ir dinamiskākais auto savā segmentā. Ko jūs! Visā kompatklasē neatradīsies daudz tik aizraujošu auto!
Divi vienā
EcoBoost ir arī 180 ZS versija, kas ir C-Max topmodelis. Opel tādu nekavētos nokristīt par OPC un uzdot par sporta auto, taču Ford ir pieticīgāks. Tā kā šasijas plusi nezūd, samazinoties jaudai, C-Max būs normāls auto arī ar parastu 1,6 litru motoru (105 vai 125 ZS), taču jūs vienmēr zināsiet, ka laime bijusi izstieptas rokas un 1500 latu attālumā. Protams, C-Max nodrošināta arī vesela dīzeļu plejāde: 1,6 TDCi (95/115 ZS) un vēlāk arī 2,0 versija (115-163 ZS), taču EcoBoost dinamikas un ekonomiskuma kombinācija atkal liek domāt, vai dīzeļu izdevīgums nav pārspīlēts. Ja C-Max gadā nobrauks ne vairāk par 15 000 km, benzīna motors būs izdevīgāks. Vienīgais trūkums - tam nav «automāta», jo PowerShift kārbu Ford joprojām spējis pieskrūvēt tikai lielākajam dīzelim. Pirmais C-Max modelis Latvijā neiegājās - nesakrita cena, sēdvietu skaits un pircēju cerības. Jaunajam ir visas iespējas, jo tā vien šķiet, ka ar šo C-Max Ford radījis jaunu kompaktklasi - tādu, kur tipveida hečbeks nebūt nav pirmā izvēle, turklāt ar pietiekamu ietilpību, lai atstātu ēnā arī praktisko universāli. Tātad iznāk divi auto par viena cenu, un turbodzirkstele piedevām.