Publiskotajā papildu saprašanās memorandā ar SVF arī minēts, ka šobrīd norisinās darbs pie 2011. gada budžeta, lai noteiktu virkni iespēju jaunajai valdībai samazināt deficītu zem 6% no IK. Paredzēts, ka 2011. gada budžetu pabeigs izstrādāt tikai pēc parlamenta vēlēšanām oktobrī. BNS ziņo, ka līdz šā gada septembra beigām plānots sagatavot visu valsts uzņēmumu sarakstu, iekļaujot informāciju par to peļņu, saņemtajām subsīdijām, dividenžu maksājumiem, nodarbinātības un algu līmeņiem, lai līdz gada beigām izveidotu stratēģiju, norādot, kuriem būtu jāpaliek valsts uzņēmumiem, bet kuri savukārt jāpārveido par valsts aģentūrām vai jāprivatizē.
Attiecībā uz budžeta izdevumu samazinājumu pārvaldes iestādes apsver iespējas, kas ļautu jaunajai valdībai racionalizēt izdevumus, vienlaikus aizsargājot nabadzīgāko sabiedrības daļu, cita starpā ņemot vērā nesenā Pasaules Bankas publisko izdevumu pārskata ieteikumus. Starp iespējamo ietaupījumu jomām minētas valsts pārvaldes reformas, ieskaitot valsts aģentūru iespējamu slēgšanu vai apvienošanu, tiešo subsīdiju uzņēmumiem samazināšana (ieskaitot valsts un pašvaldību uzņēmumus, 0,5-1,2% no IKP), kā arī turpmāki algu samazinājumi valsts uzņēmumos un budžeta konsolidācija pašvaldībās.
Attiecībā uz ieņēmumu palielinājumu šā gada aprīlī pārvaldes iestādes nāca klajā ar nodokļu reformu stratēģiju, kurā ietverti vairāki ieņēmumu palielināšanas pasākumi, ko varētu ieviest kā daļu no 2011. gada budžeta. Šī stratēģija ierosina palielināt patēriņa nodokļus, ņemot vērā ietekmi uz nabadzīgākajām mājsaimniecībām, un samazināt darba nodokļus, ja fiskālie apstākļi to atļauj, lai samazinātu nodokļu slogu uz ieņēmumiem. Kā piemērs te minēta visu PVN nodokļu pielīdzināšana standarta 21% likmei, kas varētu ieņēmumos ienest 95 miljonus latu (0,8% no IK), lai gan neto ietaupījums būtu mazliet mazāks, ņemot vērā kompensācijas pasākumus, lai pasargātu cilvēkus ar zemiem ieņēmumiem. Tāpat pieļauta īpašuma nodokļu palielināšana.