Tiesa, patlaban gandrīz visi galvenie pretendenti uz iekļūšanu Saeimā sūdzas par naudas trūkumu, kas ierobežo kampaņas apmērus. Vienīgi Aināra Šlesera, Andra Šķēles un uzņēmēju veidotā _Par labu Latviju!_ ne vārda nemin, ka tai kā trūktu.
Spēlēs uz jūtām
«Ūdens meklē sūci, reklāmdevējs meklē efektīvākas un lētākas iespējas reklamēties. Tam labi piemērots ir internets. Sociālie tīkli tiešām tiks daudz izmantoti, un tie vislabāk ir piemēroti parodējošām un protestējošām reklāmas formām,» saka Par labu Latviju! kampaņas ideju ģenerators Ēriks Stendzenieks. Viņš norāda, ka apvienību popularizējošie materiāli būs redzami un lasāmi vairākos sociālajos portālos - gan YouTube, gan arī Twitter. Tiesa, viņš arī min, ka kampaņu balstīs uz televīzijas reklāmām, kā arī daudz izmantos radio, un nemaz neslēpj, ka spēlēs uz vēlētāju jūtām. «Cilvēki ir kļuvuši vientuļāki. Viņi ir skumji, jo ierēdņi viņus ignorē, priekšnieki neredz, un tramvaja vadītājs degungalā aizver durvis. (..) Tas, kurš vēlētājam ļaus justies svarīgam un vajadzīgam, iegūs sev draugu uz visiem laikiem. Ja vien nepievils,» saka Ē. Stendzenieks. Kampaņai nešaubīgi būs arī savas lokomotīves - A. Šķēle, A. Šlesers un nesen par apvienības valdes priekšsēdētāju kļuvušais eksprezidents Guntis Ulmanis.
Ja neapcietinās
Arī Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS), kuras sauklis būs Saimnieki savā zemē!, akcentu liks uz reklāmām televīzijā, kas sāksies septembrī. Par iespējamo partijas lokomotīvi Ventspils mēru Aivaru Lembergu par kampaņu atbildīgais ZZS valdes loceklis Viesturs Silenieks gan runā izvairīgi. Šis jautājums ar pašu A. Lembergu tiks pārrunāts tikai jūlija pirmajā pusē. «Ja viņš piekritīs, protams, virzīsim viņu kā vienu no centrālajām figūrām. Taču nevaram būt arī droši, ka viņu neapcietinās. Tādēļ domāsim rezerves plānu,» saka V. Silenieks, kurš sola arī jaunas sejas: «Uzvārdus izpaust vēl ir par agru.» ZZS kampaņā plāno aktualizēt arī sociālus jautājumus. «Starptautisko Valūtas fondu neviens neraustīs - daudzi tā darbību nemaz neizprot. Toties mediķu, skolotāju, pensiju un nedaudz mazāk - izglītības jautājumi tiks diskutēti,» norādīja V. Silenieks.
Urbanovičs tvīto
Atšķirībā no šiem politiskajiem spēkiem pārējie divi nopietnākie - Vienotība un Saskaņa - savas ieceres raksturo daudz pieticīgāk. Saskaņas līderis Jānis Urbanovičs šaubās, vai vispār būs naudas reklāmas klipu veidošanai. «Vismaz šobrīd nekas tāds netiek plānots,» viņš norāda. Tā vietā J. Urbanovičs aktīvi blogojot tviterī un apbraukājot Latvijas reģionus - tas šobrīd ir vienīgais veids, kā popularizēt sevi. «Tikties ar vēlētāju ir patīkamākais, ko varu darīt. Tas mani uzlādē,» saka Saskaņas vadītājs, kurš cer, ka skaļas klaigāšanas laikā čuksti ir labi saklausāmi. J. Urbanovičs gan apstiprina izskanējušās runas, ka kampaņā talkā varētu nākt bijušais A. Šķēles padomnieks Jurģis Liepnieks, taču līguma noslēgšanu kavējot līdzekļu trūkums. Īpašu «karognesēju» Saskaņai arī nebūšot, tā aģitēs par racionālām vērtībām. «Galvenie programmas akcenti ir bezdarba mazināšana, Krievijas un NVS valstu tirgus atvēršana Latvijas ražotājam, godīga nodokļu politika un kompetenta valsts pārvalde,» norāda J. Urbanovičs.
Pārāk dārgi
Vienotība par saviem plāniem runā visizvairīgāk. Apvienības priekšvēlēšanu kampaņas izstrādātājs, reklāmas aģentūras McCann Erickson Riga direktors Ainārs Ščipčinskis vien norāda: «Vienotībai nepiestāv dārgi, ekskluzīvi reklāmas klipi vai teatrāli priekšvēlēšanu šovi.» Tādēļ apvienība likšot uzsvaru uz «sociālu politiskā spēka popularizēšanas taktiku - aktīvas diskusijas». Tās jau notiek, deputātiem tiekoties ar vēlētājiem reģionos, Rīgas birojā un interneta vidē. Tomēr bez reklāmām pavisam neiztikt. «Kad nāks tuvāk laiks, droši vien būs arī kāds reklāmas klips televīzijā, taču politiskās reklāmas izcenojums televīzijā šobrīd ir bez pārspīlējuma aptuveni 10 reižu augstāks par to pašu raidīšanas laiku jebkurai citai reklāmai,» bilst A. Ščipčinskis.