gada filmu _Sliktais policists_ ar Harviju Keitelu titullomā - nemaz nav redzējis. Kaut gan ir skaidrs, ka vismaz autortiesību speciālisti zina, ar ko viņiem patiesībā iznāks darīšana pēc tam, kad Bad lieutenant: Port of Call New Orleans/Sliktais leitnants - izsaukums Ņūorleānā (tāds ir Hercoga darba pilns nosaukums) iznāks uz ekrāniem, proti, ar diviem pasaules autorkino spilgtākajiem «trakajiem». Hercogs no Feraras stāsta, kurš kinovēsturē kopā ar Martina Skorsēzes _Ļaunajām ielām_ un arī _Taksistu_ ierakstīts kā lielpilsētas iemītnieku cilvēciskā izmisuma un varas cinisma demonstrācija, atstājis vien kaulus un ādu - ideju par personāžu, kam «aizbraucis jumts». Un Keitelu (nominācija _Oskaram_) sliktā «poliča» lomā nomainījis pret _stāru_ Nikolasu Keidžu, uz kura aktieriskajiem dotumiem (neskaitot dubultlomu izcilajā _Adaptācijā_) bez līdzjūtīgas bimbāšanas nav iespējams lūkoties. Taču ir divi «bet», kas attaisno Hercoga izvēli.
Pirmais. Keidžs reāli atbilst tāda veča tēlam, kurš varētu būt tuvu pazīstams ar kokaīnu, marihuānu, vikodīnu un citiem realitāti «atvieglojošiem» līdzekļiem. Aktiera nekurienē klīstošais acu skatiens, idiotiskais smaids - akurāt tas, kas nepieciešams, lai Keidžs pārtaptu par Ņūorleānas policistu Makdonu, kurš, glābjot kāda kriminālnoziedznieka dzīvību, iemantojis muguras traumu un to ārstē ar vikodīnu, bet ar šo medikamentu izrādās par maz... Iesākumā mierinājumam no fiziskām un morālām sāpēm Makdonam noder meksikāņu izcelsmes prostitūta (kārtējā Evas Mendesas kritušās labās sirds loma), bet tad puisis sāk zagt «sniedziņu» (kokaīnu), jo darbā to, saprotams, bez maksas veselīgā piena vietā neizsniedz.
Galvenā filmas intriga ir tās masu slepkavības izmeklēšana, kura notikusi Senegālas imigrantu saimē uzreiz pēc viesuļvētras Katrīna. Viens no šīs kompānijas vadoņiem ir narkodīleris ar iesauku Likteņa lielā iespēja. Keidža varonis nepalaiž garām šo Lielo iespēju noķert - ne burtiskā nozīmē. Kas notiek, kad narkotiku apdullinātam policistam «aizkrīt šīberis» un viņam darbā sāk rādīties «gļuki», to der redzēt. Tritons vai iguāna pistoles vietā ir tas nevainīgākais. Otrs «bet», ko godam attaisno Hercogs (iepretim radošai sacensībai ar Feraru), ir tas, ka Keidžs Hercoga rokās ir tāds pats tritons - izmēģinājuma «varde» kā visa holivudiskā mašinērija, kuru «trakais» vācu režisors izmanto tikai merkantilos nolūkos. Hercogs neslēpj - viņš piekritis taisīt filmu Holivudā ar zvaigzni tikai tādēļ, lai izsistu naudu savam dokumentālajam projektam par akmens laikmeta alu zīmējumiem. Un tā būs 3D formātā!#