Pirmajā sesijā piedalījās automobiļi Chevrolet Aveo un Malibu, Hyundai i30 un tā lielākais brālis Hyundai i40, populārie kompaktklases pārstāvji Honda Civic, KIA C'eed un Peugeot 208, vēl viens vidējās klases auto KIA Optima, krosoveri Mazda CX-5 un Subaru XV, kā arī minivens Opel Zafira Tourer. Tādējādi žūrijai tika dota iespēja iepazīties ar pretendentiem no četrām dažādām automobiļu klasēm jau pirmajā testu sesijā.
Kā sesijas noslēgumā atzina konkursa žūrijas loceklis un savulaik populārais autosportists Ivars Caune, patīkamu pārsteigumu sagādāja tas, ka neviens no modeļiem savā klasē neizrādījās stipri pārāks vai izteikti sliktāks par citiem pretendentiem.
Pretendentu pieteikšanās konkursam turpinās, jo jaunie modeļi Latvijā nonāk augu gadu. Volkswagen konkursam pieteicis mazauto Up! un paaugstinātas caurgājības universāli Alltrack. Tāpat Latvijas Gada auto 2013 pretendentu sarakstā atrodas mikrovens Ford B-Max un elektromobilis Nissan Leaf - spēkrati, kuru tirdzniecība Latvijā sāksies tikai vasarā.
Pirmo reizi konkursa vēsturē paredzētas īpašas Premium klases automobiļu testu dienas, kuru laikā žūrija tiks papildināta ar VIP godabiedriem. Testu dienās notiks atsevišķs balsojums tikai par Latvijas Gada Premium auto, kas atbilst šai klasei saskaņā ar Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas klasifikatoru. Pasākums līdz ar rezultātu paziņošanu notiks septembra nogalē Mālpils muižā.
Oktobrī paredzēts testa posms, kur līdz ar vieglajām un apvidus automašīnām tiks izmēģināti arī komercautomobiļi. Posma ietvaros tiks noteikts Latvijas Gada komercauto. Savukārt lielais noslēguma pasākums paredzēts 1. decembrī, kad arī tiks izsludināts konkursa Latvijas Gada auto gala uzvarētājs.
Konkurss Latvijas Gada auto notiek jau četrpadsmito reizi. Konkursa rīkotājs Māris Ozoliņš, kurš pārņēmis pasākuma rīkošanas stafeti no tā dibinātāja un ilggadējā rīkotāja autožurnālista Ata Jansona, uzsver, ka, neraugoties uz dažiem jaunievedumiem, konkursa mērķis saglabājies nemainīgs - sniegt informāciju par autoražotāju jaunumiem, kas pieejami Latvijas tirgū.
Konkursa norises gaitā autoprofesionāļi un entuziasti tiks iepazīstināti ar ekspertu secinājumiem, kas ļaus spriest par dažādu automobiļu stiprajām un vājajām pusēm, tādējādi ļaujot pircējiem labāk saprast, kādam mērķim konkrētais auto ir vispiemērotākais.
Iepriekšējā konkursā par Gada auto tika atzīta Volkswagen Jetta, bet attiecīgi otro un trešo vietu ieguva Ford Focus un krosovers Range Rover Evoque. Starp citu, Evoque ieguvis otro vietu arī tādā amizantā nominācijā kā European Gay Car 2012, nedaudz atpaliekot tikai no Citroen DS4.