Korejas kino nav tikai reta puķe, ko oficiālas institūcijas izvelk no skapja, lai propagandētu savas valsts kultūras spektru. Rietumeiropas kinofestivālu lokā korejiešu kinoindustrija un tās pazīstamākie režisori (Kims Ki Duks u. c.) ir lielumi, ar kuriem nopietni rēķinās. Teiksim, pēdējā Kannu kinofestivālā, prestižākajā pasaules filmu skatē, divas no astoņpadsmit konkursa filmām pārstāvēja Koreju. Tas ir iespaidīgi, zinot, ka tikai retā valsts šajā striktajā izlasē tiek pārstāvēta dubultīgi (turklāt viena no Korejas filmām Lī Čan Dona Poēzija/Poetry bija festivāla laureātu vidū).
Filma Māte, kas šodien skatāma Rīgā, Kannās tika demonstrēta pērn, izpelnoties lieliskas preses atsauksmes. Iespējams, filmas režisora Bona Džun Ho spilgtais, provokatīvais un vienlaikus poētiskais stils fanātiskiem kinomīļiem atmiņā ir aizķēries no izaicinošā īsfilmu sakopojuma Tokija!, kas nesen tika izrādīts Rīgas Fantāzijas filmu festivālā. Šis 40 gadu vecais scenārists un režisors ir pasaules nozīmīgāko kinofestivālu iecienīto autoru vidū, viņa meklējumu amplitūda ir plaša, stila izjūta - perfekta. Filma Māte ir stāsts par padzīvojušu sievieti - māti, kurai ir dēls ar attīstības traucējumiem. Brīdī, kad tiek noslepkavota kāda meitene un dēls kļūst par vienīgo aizdomās turēto, sieviete pati nolemj atrast īsto vainīgo. Filmas vērtība ir ne tikai sižeta intriga, kurā var atrast arī detektīva iezīmes, bet gan pārliecinošais, izjustais vēstījums, kādu piedāvā Bons Džun Ho.
Otrs šodienas programmas piedāvājums - filma Pāreja - nevar dižoties ar Eiropas zīmīgākā festivāla dalībnieka statusu, taču Dienvidkoreja tieši šo filmu izvirzīja kā pretendentu uz ASV Kinoakadēmijas Oskara nomināciju (filma gan netika nominēta). Pāreja satricina kā dramatiska mazā cilvēka pieredze, kurā reflektējas arī Korejas politiskās reālijas, - stāsts par kādu vīru no Ziemeļkorejas, kurš dodas meklēt savai slimajai sievai zāles un kā nelegāls bēglis nokļūst Dienvidkorejā. Kaut divas filmas nav daudz, lai rastos priekšstats par dinamisko, daudzveidīgo Korejas kinokultūru, šis duets ir pietiekami spēcīgs, lai tiktu uzšķilta intereses dzirksts. (Plašāka kultūras programma tiek solīta 2011. gadā.)
9. jūnijā Kongresu namā skatāmais šovs Cooking Nanta lepojas ar slavinošām ārzemju preses atsauksmēm un godu būt pirmajam Āzijas šovam, kas izrādīts uz Brodvejas skatuves Ņujorkā. Šovs rādīts 37 valstīs, to noskatījušies vairāk nekā pieci miljoni cilvēku. Iestudējums apvieno akrobātiku, komēdiju un kulināriju vai vismaz virtuves instrumentus, ko korejiešu mākslinieki izmanto kā mūzikas instrumentus