marta solokoncertu Latvijas Nacionālajā operā. Tas būs dziedātājas pirmais solokoncerts uz LNO skatuves, uz kuras viņa vēl tikai pirms dažiem gadiem sāka savu mākslinieces karjeru, reaktīvā ātrumā apgūstot lomu pēc lomas un norūdoties «dzelžainā skolā». Pie orķestra diriģenta pults būs Krievijas diriģents Mihails Tatarņikovs, ar kuru K. Opolais uz šīs skatuves jau sastrādājusies P. Čaikovska operas _Jevgeņijs Oņegins_ iestudējumā.
Dalīties izjūtās ar publiku
Solokoncertā Kristīne Opolais rādīs sava repertuāra vissvaigākos jaunumus: ārijas no P. Čaikovska operas Opričņiks, B. Smetanas operas Dalibors, Dž. Pučīni operas Edgars, U. Džordāno Andrē Šenjē. «Tās visas ir ļoti dramatiskas lomas, un es šaubos, vai tuvākajos gados tādas atveidotu izrādēs. Taču ārijas gan ļoti gribējās nodziedāt. Man pašai bija ļoti interesanti iemācīties kaut ko jaunu, attīstīties jaunā mūzikā,» K. Opolais pēdējā laikā jūtot lielāku interesi par nezināmām operām un lomām. «Galu galā, es gribēju padalīties ar savām izjūtām, pavērt savu sirdi savai publikai, kas mani mīl,» dziedātāja atzīstas. Un piebilst: «Es ļoti ceru, ka publika to pareizi uztvers, nečučēs un negarlaikosies.» Dziedātāja cieši nosaka, ka operešu āriju, vieglā repertuāra nebūs. Ja nu vienīgi uz to varot cerēt piedevās - piebilst K. Opolais, kura nesen Milānas operteātrī La Scala ar panākumiem atveidojusi traģisko, dramatisko Nedas lomu R. Leonkavallo operā Pajaci. La Scala, kur viņa atveidojusi jau divas lomas un gatavojas trešajai, kļuvis par Kristīnes Opolais iemīļotu teātri, neraugoties uz to, ka tajā jau gadsimtiem ilgi visiem nākas bīties no agresīvajiem klaķieriem. Tie bez žēlastības izsvilpuši pat zvaigžņu tenorus Roberto Alaņju un Hozē Kurru un nesen atkal draudēja izgāzt pēdējo pirmizrādi.
Dziedātāja no Latvijas izpelnījusies prasīgās itāļu publikas sajūsmu. «Pārbaudīju, kā publika uztver, ka latviete dzied itāļu mūziku. Publika ir nežēlīga, ir jāuzmanās. Tu vari būt labs, bet, ja kas nepatīk, vari dabūt «bū»! Bet vari - arī bravo!» stāsta K. Opolais. Jaunā loma, kurā viņa būs redzama pirmizrādē jau šopavasar, 26. aprīlī, ir rakstīta speciāli viņai. Ievērojamais itāļu komponists Luka Frančeskoni šo operu sacerējis pēc Šoderlo de Laklo vēstuļu romāna Bīstamie sakari un nosaucis to: Kvartets. Atšķirībā no literārā pirmavota izrādē darbosies tikai divi tēli. Kristīne atveidos ne tikai galveno varoni marķīzi de Merteiju, bet izrādes noslēgumā iejutīsies arī vīrieša - vikonta de Valmona tēlā. Lai gan pirmizrāde jau drīz un vokālā partija ir ļoti sarežģīta, dziedātāja smej, ka nakts stundas pagaidām šai operai neesot veltītas.
Nāksies izskatīties aukstai
«Komponists Luka Frančeskoni bija atbraucis uz Rīgu un, sēžot pie klavierēm, pārbaudīja manu diapazonu. Diemžēl es biju ļoti labā formā. Tagad saprotu, ka to visu komponists kārtīgi izmantojis, un man atliek tikai cerēt, ka pirmizrādē un pārējās izrādēs skanēs tikpat labi.» Dziedātāja atklāti priecājas, ka komponists ir itālis. (Jo tas ir labāk, nekā ja vācu komponists rakstītu operu.) «Loma ir spilgta, bet es saprotu, ka man būs jāmaina sava būtība, jo šī kundze (marķīze de Merteija) ļoti labi valda savas emocijas un uzskata, ka kļūdās tas, kurš runā par mīlestību. Es esmu pretējs tips - emocionāla - un vienmēr runāju par savām jūtām.» Tāpēc nāksies apgūt jaunas krāsas, izskatīties aukstai un iedomīgai, likt lietā kinoaktrises spējas, kas jau izmantotas gan Rīgā, gan Nāras titullomā Minhenē. K. Opolais neslēpj, ka lomai mūsdienu operā ilgstoši pierunāta. «Pirmās reakcija bija «nē», jo man negribas asociēties kā modernās mūzikas atveidotājai. Tomēr kaut kas tajā mani tā ieinteresēja, ka pat atteicu lomas Ņujorkas Metropolitēna operā.». K. Opolais šosezon gaidāma arī debija Nīderlandes operā Amsterdamā, Fevronijas lomā Rimska-Korsakova operā Kiteža un Cīrihes operā operas Jenufa iestudējumā Viņa dziedās Madama Butterfly Berlīnes Valsts operā, kas remonta laikā atrodas Šillera teātrī. Šopavasar viņa arī atgriezīsies Nāras lomā Bavārijas operā Minhenē, kur novērtēta kā spožs atklājums.