Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Latvija lūkojas pēc Āzijas kravām

Lai mazinātu Ukrainas nemieru radītās ekonomiskās nestabilitātes risku un lai Latvija varētu attīstīt transporta nozari, nodrošinot aizvien vērienīgāku kravu piesaisti gan dzelzceļam, gan ostām, gan citām transporta nozares jomām, jāveido intensīvāka valsts institūciju un uzņēmēju sadarbība un jānostiprinās dažādos tirgos. To atzīst arī Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji. Patlaban īpaša uzmanība tiek pievērsta sadarbībai ar Āzijas valstīm, to vidū Kazahstānu.

Latvija atrodas «pietiekami izdevīgā ģeogrāfiskā situācijā, lai piesaistītu Ķīnas, Turcijas un citu Āzijas valstu kravu plūsmu», norāda SM un atzīst, lai pilnvērtīgi izmantotu mūsu valsts priekšrocības, kopīgi jādarbojas valsts institūciju pārstāvjiem un uzņēmējiem, panākot «vienotu, integrētu Latvijas transporta un loģistikas piedāvājumu».

«Sistemātiski tiek strādāts pie jaunu tirgu un klientu piesaistes Latvijas tranzīta infrastruktūrai, kā arī jaunu pakalpojumu izstrādes, tādējādi radot pievienotās vērtības efektu tautsaimniecībai, kas atsver iespējamu kravu apjoma samazinājumu pašreizējos maršrutos,» apgalvo SM valsts sekretārs, Loģistikas padomes vadītājs Kaspars Ozoliņš un uzsver, ka «valsts uzdevums ir veicināt nozares pieeju tādiem kravu un investīciju segmentiem, kas līdz šim Latvijai nav bijuši pieejami».

Īpaša uzmanība transporta un loģistikas jautājumiem pievērsta arī šonedēļ Kazahstānas galvaspilsētā Astanā notiekošajā Ekonomiskajā forumā, kurā ir pārstāvēta Latvijas SM un piedalās mūsu valsts transporta nozares uzņēmumi.

«Kazahstāna ir svarīgs posms kravu transportēšanas ķēdē starp Ķīnu un Eiropu. Savukārt Latvija jau vēsturiski bijusi svarīgs posms tranzīta koridorā starp Rietumiem un Austrumiem, tāpēc velta lielu uzmanību, lai no Ķīnas caur Kazahstānu Latvijai tiktu piesaistītas jaunas kravu plūsmas,» situāciju raksturo SM pārstāvis Rolands Rumba un skaidro, ka «apliecinājums ilggadējai sadarbībai ar Āziju ir konteinervilciens Baltika Transit, kas jau desmit gadus savieno Rīgas jūras līci ar Kazahstānu».

Jāpiebilst, ka tieši konteinervilcienu maršrutu attīstība, pēc SM pārstāvju domām, būtu vērā ņemams ieguvums Latvijas ekonomikai. «Izveidojot un nostiprinot efektīvu konteinervilcienu pārvadājumu piedāvājumu, ostās pieaugs konteinerkravu apgrozījums, un tās ir kravas ar augstu pievienoto vērtību, jo tiek sniegts plašs pakalpojumu spektrs. Līdz ar to pieaugs nepieciešamība pēc arvien jaunām darbvietām,» norāda SM Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?