Latvija atrodas «pietiekami izdevīgā ģeogrāfiskā situācijā, lai piesaistītu Ķīnas, Turcijas un citu Āzijas valstu kravu plūsmu», norāda SM un atzīst, lai pilnvērtīgi izmantotu mūsu valsts priekšrocības, kopīgi jādarbojas valsts institūciju pārstāvjiem un uzņēmējiem, panākot «vienotu, integrētu Latvijas transporta un loģistikas piedāvājumu».
«Sistemātiski tiek strādāts pie jaunu tirgu un klientu piesaistes Latvijas tranzīta infrastruktūrai, kā arī jaunu pakalpojumu izstrādes, tādējādi radot pievienotās vērtības efektu tautsaimniecībai, kas atsver iespējamu kravu apjoma samazinājumu pašreizējos maršrutos,» apgalvo SM valsts sekretārs, Loģistikas padomes vadītājs Kaspars Ozoliņš un uzsver, ka «valsts uzdevums ir veicināt nozares pieeju tādiem kravu un investīciju segmentiem, kas līdz šim Latvijai nav bijuši pieejami».
Īpaša uzmanība transporta un loģistikas jautājumiem pievērsta arī šonedēļ Kazahstānas galvaspilsētā Astanā notiekošajā Ekonomiskajā forumā, kurā ir pārstāvēta Latvijas SM un piedalās mūsu valsts transporta nozares uzņēmumi.
«Kazahstāna ir svarīgs posms kravu transportēšanas ķēdē starp Ķīnu un Eiropu. Savukārt Latvija jau vēsturiski bijusi svarīgs posms tranzīta koridorā starp Rietumiem un Austrumiem, tāpēc velta lielu uzmanību, lai no Ķīnas caur Kazahstānu Latvijai tiktu piesaistītas jaunas kravu plūsmas,» situāciju raksturo SM pārstāvis Rolands Rumba un skaidro, ka «apliecinājums ilggadējai sadarbībai ar Āziju ir konteinervilciens Baltika Transit, kas jau desmit gadus savieno Rīgas jūras līci ar Kazahstānu».
Jāpiebilst, ka tieši konteinervilcienu maršrutu attīstība, pēc SM pārstāvju domām, būtu vērā ņemams ieguvums Latvijas ekonomikai. «Izveidojot un nostiprinot efektīvu konteinervilcienu pārvadājumu piedāvājumu, ostās pieaugs konteinerkravu apgrozījums, un tās ir kravas ar augstu pievienoto vērtību, jo tiek sniegts plašs pakalpojumu spektrs. Līdz ar to pieaugs nepieciešamība pēc arvien jaunām darbvietām,» norāda SM Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds.