Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Latvijas dzelzceļa dēļ draud dārga tiesvedība ar EK

Neatzīt Eiropas Komisijas (EK) norādīto pārkāpumu un sākt tiesāšanos vai piekrist un veikt grozījumus likumdošanā, lai atbilstoši Eiropas Savienības (ES) prasībām dzelzceļa pārvadājumos nodrošinātu brīvu tirgu un konkurenci.

Šāda dilemma šodien ir valdības ārkārtas sēdes darba kārtībā. Ministri par to lems aiz slēgtām durvīm, jo informācija par EK ierosināto pārkāpumu procedūru pret Latviju par dzelzceļa pārvadājumu tirgus liberalizācijas nenodrošināšanu ir ierobežotas pieejamības. Atbildīgā Satiksmes ministrija valdību strīdā ar EK rosina atbalstīt valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) piedāvāto risinājumu - neatzīt EK pārkāpumu, kas nozīmē tiesāšanos Eiropas Kopienu tiesā (EKT). Minimālais sods, kādu EKT var uzlikt, ja Latvija tiesu zaudēs, kā izriet no valdības slepenajiem dokumentiem, veido 320 000 eiro. Tam pievienojas ievērojamas soda naudas, kas valstij, tiesā zaudējot, var sasniegt vairākus simtus tūkstošu, kā arī dārgas izmaksas advokātiem par Latvijas pozīcijas pārstāvēšanu EKT.

Ekspertu, viņu vidū privātā pārvadātāja a/s Baltijas ekspresis advokāta Daimāra Škutāna, skatījumā, nenovēršot EK norādītos pārkāpumus, nostiprināšoties LDz monopols. LDz ieteiktā tiesāšanās ar EK, D.Škutāna vērtējumā, varot radīt vismaz vairāk nekā miljona latu zaudējumus, jo LDz argumenti esot juridiski vāji, līdz ar to Latvijai būšot grūti EKT aizstāvēt savu pozīciju un risks zaudēt ir ļoti liels. Turklāt papildu zaudējumus varot radīt risks, ka, zaudējot tiesā ar EK, privātie dzelzceļa pārvadātāji vērsīs prasības pret valsti par zaudējumiem, kas tiem radušies ierobežotas konkurences dēļ. Šis risks uzsvērts arī Tieslietu ministrijas valdībai sniegtajā atzinumā.

Pārkāpuma būtība, uz kuru norāda EK, saistīta ar faktu, ka Latvija nav nodrošinājusi dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja pilnīgu neatkarību no pārvadātāja. Pēc EK direktīvām infrastruktūras pārvalde valstij jāuztic sabiedrībai, kas pati nesniedz nekādus dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus. Latvijas gadījumā tas īstenots uz papīra. Proti, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs ir LDz, savukārt lielākie pārvadātāji ir 100% LDz meitasuzņēmumi - kravu pārvadājumos LDz Cargo, pasažieru pārvadājumos - Pasažieru vilciens. LDz argumentē, ka juridiski uzņēmumi ir nodalīti.

Lietai noteiktās slepenības dēļ valdības amatpersonas iespējamo lēmumu nekomentē.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?