Andris Poga, trešo kopīgo sezonu noslēgdams Svetlanova starptautiskā konkursa lauru rotā, ir pārliecinošs, prasīgs, taču nedominē, ļauj valdīt mūzikas garam. Programma, vilinot ar ritma izjūtu, šoreiz aicina uz nopietnu akadēmiskās mūzikas mācībstundu ar pieaugošu intensitāti mantrā, mītā un rituālā. Gothams Every Day mantrai sākotnēji piešķir svinīgi apņēmīga korāļa raksturu, bet pakāpeniski asprātīgā pašsuģestija uzplaucē romantisku, tembrāli kolorītu noskaņu buķeti. Sava laika akadēmisko komponistu iedvesmotājs džeza ģēnijs Benijs Gudmens varētu apskaust muzikālo piedzīvojumu, kuru Kirkes, Afrodītes un Medūzas skavās sagādā holandietis Hārdijs Mertenss Koncertā klarnetei un simfoniskajam pūtēju orķestrim. Guntis Kuzma straujos līkločus izņem spoži, orķestris turas kā klints. Solista piedevu Baha Sarabandu no 5. čella svītas uztveru kā visnotaļ laikmetīgu pārdomu brīdi…pirms Stravinska Svētpavasaris aizrauj ritmu apoteozē, liekot vien noelsties par pirmsrevolūcijas laika «L'Enfant terrible» revolucionāro pārgalvību. Vai Rīga gatava? Orķestris, apliecinādams gan skaņas kvalitātes pilnveidi, gan dinamisku repertuāra paplašinājumu un piesaistot solistus, pelnījis atbildē optimistisko noliegumu un vēlējumu nepagurt.
Vērtējums: 5 no 5
Trīs spilgti atklājumi vienā vakarā. Pirmais - pūtēju orķestris Rīga ir lieliskā formā, ko sava galvenā diriģenta A. Pogas vadībā ekstātiski apliecināja I. Stravinska rituālajā baletā Svētpavasaris - vienā no sarežģītākajām, krāšņākajām un suģestējošākajām XX gs. simfoniskajām partitūrām neatpaliekot no īstā simfoniskā orķestra daudzveidības un spēka. N. Gothama jaundarbs Every Day ir jauns, radošs pavērsiens komponista jaunradē: pašiedvesmas ideja - laimes izjūtas kultivēšana - pausta nevis primitīvās ostinato formās (kā varētu gaidīt), bet gan apaudzēta ar instrumentācijas meistarību un saspēlēm svaigā redzējumā. Īsts un negaidīts atklājums ir Hārdija Mertensa Klarnetes koncerts, kurš pāri solista Gunta Kuzmas iespaidīgajai virtuozitātei atraisījis orķestrī neparastus, pārlaicīgus, monolīti koncentrētus pirmspēkus: no viltīgi stindzinoša ļaunuma līdz visaptverošai mīlestībai.
Vērtējums: 4 no 5
Koncerts saistīja ar savdabīgu un kontrastainu programmu, ko atskaņoja atzīstamā mākslinieciskā līmenī. N. Gothams jaundarbam Every Day pratis atrast simpātisku, no iepriekšējās daiļrades atšķirīgu muzikālo izteiksmi, kurā tika ietverti kolorīti tembrālie sabalsojumi, pievilcīgas harmoniskās krāsas un džeza emocionālās domāšanas iezīmes. H. Mertensa klarnetes koncerta labākajos brīžos savukārt spilgti izpaudās jūtu un intelekta, dramatisma un kontemplācijas pretstati. G. Kuzmas sniegums skaņdarba solopartijas virtuozitātes un tēlainības atveidē bija tuvu ideālam. A. Pogas vadītajam orķestrim piemītošais spēks un krāšņums tomēr visuzskatāmāk atklājās Stravinska Svētpavasara interpretācijā - izņemot sākuma posmu, mūziķi stabili iejutās simfoniskās partitūras komplicēto emociju, ritma struktūru un tembru variāciju labirintos. Stravinska mūzika diriģenta mākslinieciskajai uztverei un dotībām ir visnotaļ piemērota - A. Poga spēja precīzi atspoguļot valdošo noskaņu spektru un komponista izvēlēto izteiksmes līdzekļu racionalitāti.#