Pa «vārtiem» žogā, kas atrodas tieši pretī 15. trolejbusa pieturai, pēc pulksten 17 cilvēki plūst straumēm. Pa sliedēm viņi dodas lielveikala Azur virzienā, novēroja Diena. Otrā pusē sliedēm žogs vēl nav uzbūvēts. Labi redzamas zīmes, kas rosinātu nedoties pāri dzelzceļa sliedēm, te neredz; tiesa, aiz žoga ir maza zīme, kura vēsta, ka te ir dienesta pāreja un šķērsot sliedes nedrīkst. Līdzās izbūvēto tiltu - apmēram trīs stāvu augstumā - kā pāreju pār sliedēm joprojām izmanto tikai retais. Tā kā joprojām notiek pārvada būvdarbi, žogs otrpus Slāvu pārvadam atsākas vien pēc aptuveni 10 metriem.
«Būvnieki teica, ka jau pirmajā nedēļā, kad uzbūvēja šajā vietā žogu, to sabojāja. Viņi jau vairākkārt labojuši žogu,» par «caurumu» žogā saka Antra Birzule, LDz sabiedrisko attiecību pārstāve. Žogu LDz iecerējis būvēt posmā no Lubānas ielas līdz Krustpils ielai, lai atturētu gājējus šķērsot dzelzceļa sliedes. Tiesa, tas vēl nav pabeigts, piebilst A. Birzule. Kad žogu nodos ekspluatācijā, precīzi nav zināms, taču LDz sola šajā vietā rīkot reidus, lai atturētu gājējus no sliežu šķērsošanas, kā arī lai nepieļautu žoga bojāšanu.
Diena jau rakstīja - pie Slāvu apļa ir ļoti intensīva vilcienu kustība gan vienā, gan otrā virzienā, kā arī vienlaikus abos virzienos. Tur ir vismaz trīs galvenie sliežu ceļi. LDz arī norādījis, ka šajā vietā ir tik intensīva satiksme, ka gājēju pāreju izbūvēt nebūtu pareizi. Projektā pie pārvadiem gan paredzēta liftu izbūve, tie palīdzētu dzelzceļu šķērsot cilvēkiem ar kustību traucējumiem un pensionāriem, kuriem grūti uzkāpt uz tilta. Liftus gan paredzēts būvēt vien nākamgad.
«Eju tāpēc, ka vienkārši ātrāk. Nu to, ka te nedrīkst iet, zināju, bet, ka sods ir pieci lati, - nē,» saka Zane, droši dodoties pāri sliedēm zem Slāvu pārvada. Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes pārstāvis Toms Sadovskis Dienai saka: valsts policijas reidi šajā vietā notiek, par sliežu šķērsošanu neatļautā vietā tiek arī sastādīti administratīvo pārkāpumu protokoli.
LDz statistika liecina, ka šis ir īpaši melns gads - līdz 15. augustam bijuši 27 negadījumi uz dzelzceļa sliedēm. No tiem 19 ar letālu iznākumu, gājējiem pakļūstot zem vilciena. Pērn šajā laika posmā bijuši 20 negadījumi, no tiem 19 beigušies ar cilvēka nāvi.