Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +4 °C
Daļēji saulains
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Ledus ar plusiņu

Negaidīti bargā ziema pa īstam ļauj novērtēt labu ziemas riepu vērtību. Lai gan dažs jau sāk sūroties, ka pārāk ātri pārvilcis svītru kādreiz tik iecienītajām radžu riepām, tirgotāji triumfālu «šipu» atgriešanos neparedz - vismaz pilsētās ne. Tātad arī turpmāk cīņā pret stihiju mums palīdzēs ziemas riepas bez radzēm.

Tādos laika apstākļos, kādi šobrīd ir aiz loga, absolūtas priekšrocības ir tā sauktajām frikcijas riepām ar mīkstu gumijas sastāvu. Salīdzinošie testi jau sen pierādījuši, ka labākās frikcijas riepas pat uz ledus notur automobili gandrīz tikpat labi kā radžotās. Taču šīm riepām ir viens būtisks trūkums - mīkstais, sīksīku iegriezumu (lameļu) izvagotais protektors nemīl sausu laiku, un sevišķi pavasara siltumā riepas sāk pastiprināti dilt, nemaz nerunājot par neomulīgo sajūtu pie stūres, kad dabiskā kaučuka pārbagātais protektors sāk peldēt pa ceļu.

Zelta vidusceļa meklējumi

Vadošie riepu izstrādātāji visiem spēkiem cenšas pagarināt frikcijas riepu sezonu un attiecīgi arī mūžu. Uz to norāda pamazām augošie pieļaujamā ātruma indeksi. Mīkstajai riepai standarts ir Q jeb līdz 160 km/h. Tas nenozīmē, ka, sasniedzot 165 km/h, riepa izjūk, bet gan to, ka ražotājs garantē parametru un īpašību saglabāšanos līdz norādītajam ātrumam. Pirmais ledu lauza somu Nokian, aizstājot leģendāro Hakkapeliitta Q ar RSi, kurai bija pašizdomāts ātruma indekss R (170 km/h). Patlaban vai visi pazīstamākie zīmoli jau piedāvā frikcijas riepas ar T ātruma indeksu, t.i., līdz 190 km/h. Tātad vilks paēdis un kaza dzīva? Atbildi uz to vajadzētu sniegt Goodyear Ultra Grip Ice+, kas arī ir jaunās paaudzes ziemas riepa ar «nordisku» raksturu.

Sen bija laiks

Nevar noliegt, ka īsti skandināvisku riepu izstrādē Goodyear bija iekavējis. «Dzēšgumija» Ice Navi kopš pirmās dienas iemantoja visai pretrunīgu reputāciju, savukārt UG Extreme nav pieejama bez radzēm. Ice+ izstrāde prasīja divus gadus, un Goodyear uzskata, ka panācis un apsteidzis konkurentus. No kurienes tāda pārliecība? Visticamāk, no Somijas, kur Ice+ vispusīgi izmēģināts neatkarīgās testēšanas organizācijas Test World poligonos. Eksperti no Ivalo secinājuši, ka, salīdzinot ar «vadošajiem konkurentiem», Ice+ par 3% labāk bremzē uz sniega, par 3% labāk vadās uz ledus un kopumā riepas sniegums arktiskos apstākļos ir par 8% labāks.

Rekordi izpaliek

Ierodoties Molanda Driving Centre netālu no zviedru slēpošanas kūrorta Ores, uzreiz tapa skaidras divas lietas. Pirmkārt, lielāko Ice+ trumpi - par 11% īsāku bremzēšanas ceļu - uz slapja seguma pārbaudīt neizdosies, jo ārā bija mīnus 15 grādu. Otrkārt, par «vadošajiem konkurentiem» Goodyear uzskata Michelin X-Ice 2, ContiVikingContact5 un Nokian R. Ne uz ezera ledus, ne līkumotā sniega trasē Goodyear neizrādīja sevišķas pārākuma pazīmes (un tas būtu dīvaini, ņemot vērā, cik labas ir pārējās riepas), tomēr īsajā testu dienā paspējām atklāt vismaz vienu patīkamu īpašību - Ice+ reakcijas ir ļoti paredzamas un līdz ar to nomierinošas, sevišķi braucot modernā automašīnā ar ESP sistēmu. Tajā pašā laikā ir riepas, kas uz plika ledus vai, gluži pretēji, sausa asfalta bremzē labāk, piemēram, Nokian.

Riepām - hibrīdlameles

Pieņemot, ka brīnumainie rādītāji pa slapju segumu ir taisnība (Test World atzinumā pārākums pār konkurentiem sasniedz pat 15-20%!), gribētos zināt, kā tas panākts. Redzamais izskaidrojums ir Goodyear iemīļotais V veida protektors, kas lieliski izspiež ūdeni. Neredzamais ir divslāņu protektors, kas sastāv no mīkstas gumijas ārpusē un cietākas iekšpusē. Kad riepa tiek nobraukta līdz ziemā pieļaujamajiem minimālajiem 4 mm, paliek tikai cietā gumija, un riepa ir izmetama vai arī nobraucama kā ne sevišķi laba vasaras riepa. Pie Goodyear izgudrojumiem pieder arī sarežģītas formas lameles, un Ice+ izmantoti visi agrāk izdomātie lameļu raksti. Hibrīdlameļu uzdevums ir nodrošināt saķeri visā riepas ekspluatācijas laikā, arī tad, ka protektora dziļums sen vairs nav sākotnējie desmit milimetri. Ice+ būs pieejams tikai nākamajā ziemas sezonā, toties no 13 collu izmēra un, kā sola Goodyear Dunlop Nordic, par «labu cenu».

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mantotie ēdieni

Valsts svētku nedēļā – tradīcijām un atmiņām bagātas receptes.








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?