Tādos laika apstākļos, kādi šobrīd ir aiz loga, absolūtas priekšrocības ir tā sauktajām frikcijas riepām ar mīkstu gumijas sastāvu. Salīdzinošie testi jau sen pierādījuši, ka labākās frikcijas riepas pat uz ledus notur automobili gandrīz tikpat labi kā radžotās. Taču šīm riepām ir viens būtisks trūkums - mīkstais, sīksīku iegriezumu (lameļu) izvagotais protektors nemīl sausu laiku, un sevišķi pavasara siltumā riepas sāk pastiprināti dilt, nemaz nerunājot par neomulīgo sajūtu pie stūres, kad dabiskā kaučuka pārbagātais protektors sāk peldēt pa ceļu.
Zelta vidusceļa meklējumi
Vadošie riepu izstrādātāji visiem spēkiem cenšas pagarināt frikcijas riepu sezonu un attiecīgi arī mūžu. Uz to norāda pamazām augošie pieļaujamā ātruma indeksi. Mīkstajai riepai standarts ir Q jeb līdz 160 km/h. Tas nenozīmē, ka, sasniedzot 165 km/h, riepa izjūk, bet gan to, ka ražotājs garantē parametru un īpašību saglabāšanos līdz norādītajam ātrumam. Pirmais ledu lauza somu Nokian, aizstājot leģendāro Hakkapeliitta Q ar RSi, kurai bija pašizdomāts ātruma indekss R (170 km/h). Patlaban vai visi pazīstamākie zīmoli jau piedāvā frikcijas riepas ar T ātruma indeksu, t.i., līdz 190 km/h. Tātad vilks paēdis un kaza dzīva? Atbildi uz to vajadzētu sniegt Goodyear Ultra Grip Ice+, kas arī ir jaunās paaudzes ziemas riepa ar «nordisku» raksturu.
Sen bija laiks
Nevar noliegt, ka īsti skandināvisku riepu izstrādē Goodyear bija iekavējis. «Dzēšgumija» Ice Navi kopš pirmās dienas iemantoja visai pretrunīgu reputāciju, savukārt UG Extreme nav pieejama bez radzēm. Ice+ izstrāde prasīja divus gadus, un Goodyear uzskata, ka panācis un apsteidzis konkurentus. No kurienes tāda pārliecība? Visticamāk, no Somijas, kur Ice+ vispusīgi izmēģināts neatkarīgās testēšanas organizācijas Test World poligonos. Eksperti no Ivalo secinājuši, ka, salīdzinot ar «vadošajiem konkurentiem», Ice+ par 3% labāk bremzē uz sniega, par 3% labāk vadās uz ledus un kopumā riepas sniegums arktiskos apstākļos ir par 8% labāks.
Rekordi izpaliek
Ierodoties Molanda Driving Centre netālu no zviedru slēpošanas kūrorta Ores, uzreiz tapa skaidras divas lietas. Pirmkārt, lielāko Ice+ trumpi - par 11% īsāku bremzēšanas ceļu - uz slapja seguma pārbaudīt neizdosies, jo ārā bija mīnus 15 grādu. Otrkārt, par «vadošajiem konkurentiem» Goodyear uzskata Michelin X-Ice 2, ContiVikingContact5 un Nokian R. Ne uz ezera ledus, ne līkumotā sniega trasē Goodyear neizrādīja sevišķas pārākuma pazīmes (un tas būtu dīvaini, ņemot vērā, cik labas ir pārējās riepas), tomēr īsajā testu dienā paspējām atklāt vismaz vienu patīkamu īpašību - Ice+ reakcijas ir ļoti paredzamas un līdz ar to nomierinošas, sevišķi braucot modernā automašīnā ar ESP sistēmu. Tajā pašā laikā ir riepas, kas uz plika ledus vai, gluži pretēji, sausa asfalta bremzē labāk, piemēram, Nokian.
Riepām - hibrīdlameles
Pieņemot, ka brīnumainie rādītāji pa slapju segumu ir taisnība (Test World atzinumā pārākums pār konkurentiem sasniedz pat 15-20%!), gribētos zināt, kā tas panākts. Redzamais izskaidrojums ir Goodyear iemīļotais V veida protektors, kas lieliski izspiež ūdeni. Neredzamais ir divslāņu protektors, kas sastāv no mīkstas gumijas ārpusē un cietākas iekšpusē. Kad riepa tiek nobraukta līdz ziemā pieļaujamajiem minimālajiem 4 mm, paliek tikai cietā gumija, un riepa ir izmetama vai arī nobraucama kā ne sevišķi laba vasaras riepa. Pie Goodyear izgudrojumiem pieder arī sarežģītas formas lameles, un Ice+ izmantoti visi agrāk izdomātie lameļu raksti. Hibrīdlameļu uzdevums ir nodrošināt saķeri visā riepas ekspluatācijas laikā, arī tad, ka protektora dziļums sen vairs nav sākotnējie desmit milimetri. Ice+ būs pieejams tikai nākamajā ziemas sezonā, toties no 13 collu izmēra un, kā sola Goodyear Dunlop Nordic, par «labu cenu».