_Kia Sorento_ vairs nav liels _SUV_ par mazu naudu, tagad to pieklājas dēvēt par _Highline Cruiser_. Šāds apzīmējums drīzāk piestāvētu tālsatiksmes autobusam ar bāru, tualeti un video. _Kia_ acīmredzot vēlas izcelt _Sorento_ komfortablo pusi. Turklāt auto kļuvis septiņvietīgs, tā ka vismaz ietilpības ziņā ir ar ko lepoties.
Zems un vēl zemāks
No apvidus auto te palicis pavisam maz. Sorento kļuvis garāks, zemāks un platāks plecos (t.i., pēc riteņu attāluma), taču tam nav pazemināto pārnesumu, robusta rāmja un viengabala pakaļējā tilta. No sāniem izskatās, ka Sorento ir visurgājēja klīrenss, taču starp priekšējiem riteņiem tas tur motoru gluži kā pingvīns olu. Neparastā augstumu atšķirība nav manāma līdz mirklim, kad šķidrais plastmasas aizsargs aizķeras šķietami nevainīgas «špūres» malā. Kas par lietu? Izrādās, ka attālums starp asīm, salīdzinot ar 2002.gada modeli, nav palielinājies, tas ir pat centimetru mazāks. Lai iedabūtu mašīnā trīs rindas krēslu, nācies pēc iespējas tālāk pārbīdīt kabīni, paneli un līdz ar to arī motoru. Lai pāri priekšējai asij pārkārtais spēka agregāts nesabojātu vadāmību, nekas cits neatlika, kā palaist to zemāk. Kia dīleris Kia Automobiles gan neko lielu no tā visa neiztaisa: galu galā - mašīna projektēta Amerikā, kur tādi auto no asfalta nobrauc reti, bet mēs pasūtīsim Sorento kārtīgu «pannu», un viss būs kārtībā.
Virtuālais 4x4
Radikālās izmaiņas konstrukcijā par 215 kg samazinājušas auto svaru un uzlabojušas braukšanu. Atsaucība stūrei ir kā vieglajam auto un vienkāršotā piekare - komfortabla. Vairs nekādas vibrācijas no sīkiem negludumiem un sitienu no šuvēm. Standarta 17 collu riteņi droši vien vēl labāk dzēš grambas nekā Comfort Pack EX klātpieliktie 18" rati. Uzrakstam 4WD ir virtuāla nozīme, jo normāli 100% griezes nonāk priekšējos riteņos un, tikai tiem izslīdot, daļa momentā pārlec uz aizmuguri. Pa īstam ziemīgos apstākļos Sorento ir diezgan lempīgs, taču to var labot, nospiežot pogu Lock. Tad vilkme tiek fiksēta attiecībā 50:50, un Kia uz slidena ceļa sāk atgādināt aptaukojušos Audi - quattro līdzīga reakcija ir, tikai tāda domīga. Lai gan Kia saka, ka Lock darbojas tikai līdz 30 km/h, varu apzvērēt, ka iespēja «piecdesmit pret piecdesmit» ir pieejama arī lielākos ātrumos.
Vārdu «lēts» nelietot
Sorento negrieztu sniega vērpetes ne pustik azartiski, ja nebūtu jaunā 2,2 litru dīzeļa. Tas ir pilnīgi jaunas paaudzes motors, ko atradīsiet arī dažā Hyundai automašīnā, attīsta gandrīz 200 ZS un ar sešpakāpju automāta palīdzību «iekurbulē» Sorento līdz 100 km/h tikai 9,7 sekundēs. Arī degvielas patēriņš ir samērīgs: 7,5-8 l pa šoseju, 10-12 l pa pilsētu vai grūti izbraucamos ceļos. Vēl viens būtisks ieguvums - motors ir daudz klusāks par veco 2,5 litru dīzeli. Pievienojiet tam visam plašu kabīni ar kvalitatīvām plastmasām, divzonu klimatu un ērtu sēdpozīciju (stūre tagad regulējas arī pēc attāluma), un liels pilsētnieku SUV par nelielu naudu ir rokā! Pag, kādu «nelielu naudu»? Ar nostalģiju varam atminēties laikus, kad Sorento maksāja 11 300 latu un pat «visbiezākais» eksemplārs nepārsniedza 17 000 latu atzīmi. Mazākais, ar ko jārēķinās labi aprīkota Kia Sorento pircējam, ir 22 000 latu jeb krietni pāri 30 tūkstošiem eiro. Tam Pēterim Šreijeram laikam ir baigā alga, bet - ir arī, par ko.