Lexus automašīnu koncepcija principiāli balstīta nevis uz emocijām, bet faktiem, tāpēc ar tiem arī sāksim. GS joprojām ir japāņu pretnostatījums 5. sērijas BMW un līdzīgiem auto, taču nu jau ar pielaidīgāku attieksmi pret vāciešu autobūves dogmām.
Lexus runasvīri joprojām noliedz iespēju jelkad aprīkot GS ar dīzeļdzinēju un pretīgumā skurinās, jautāti par universāli. Tomēr GS kļuvis platāks un augstāks, bet vertikāli pagrieztā niķeļmetālhidrīda baterija, kas atrodas aiz sēdekļu atzveltnes, ļāvusi par 60% palielināt topversijas GS450h bagāžnieku. Iepriekšējās paaudzes izskaņā GS daudzviet nemaz arī nebija citas versijas kā «h», bet tagad pircējiem tiek piedāvāts par 10 000 latu lētāks modelis GS250 ar vienkāršu 2,5 litru V6 dzinēju no klasi zemāka modeļa Lexus IS. Lexus aizvācis «acaino» priekšpuses dizainu un piešķīris GS agresīvu, pat spīvu izteiksmi, kurā gan viegli nolasās Lexus vienīgā kompaktnieka CT200h vaibsti.
Bagātais un ļoti bagātais
Par spīti ārējai līdzībai un vienādam sākuma aprīkojumam, GS250 un GS450h ir radikāli atšķirīgas automašīnas. Pirmais ir klasisks vidējās klases luksusa sedans ar 6 cilindriem, 209 ZS jaudu un aizmugurējo piedziņu. Seši cilindri ir arī otrajam, taču 3,5 litru darba tilpums un 147 kilovatu elektromotors ļauj panākt summāro jaudu 345 zirgspēku apmērā, kas tiek bez ilgas kasīšanās un zaudējumiem nogādāta uz riteņiem caur bezpakāpju variatoru.
Tas nozīmē, ka hibrīds burtiski lido, un Vācijā bieži lietojamā 200 km/h atzīme tam nav nekāds kritiskais skaitlis. Starp citu, tieši V veida dzinēja rafinētā daba ir par iemeslu tam, kāpēc Lexus atsakās izmantot lielajos hibrīdauto 4 cilindru dzinējus, kā tas darīts, piemēram, Audi A8 Hybrid. Japāņi uzskata, ka ieguldījums skaņas izolācijā pārsniegs ekonomiskos ieguvumus, tāpēc arī nākamais «sevišķi ekonomiskais» hibrīda GS tikšot būvēts ar 6 cilindriem. Visticamāk, tiem pašiem, kas dzen uz priekšu Lexus dīleru cerību GS250. Šī modeļa jauda un dinamikas rādītāji īpaši neuzbudina, tālab jo grūtāk apjēgt, cik negaidīti aizraujošs šis auto ir. Tas ir pilnīgs pretstats agrākajam uzskatam, ka GS pērk ar prātu, nevis sirdi, jo raujas uz priekšu ar Lexus neraksturīgu, sportisku degsmi. Vienīgais mīnuss ir sešpakāpju automāts, kurš pārāk lēni pārslēdzas uz leju, kura svira nepiedienīgi šūpojas kulisē, piedodot gāzi, un kuram gluži vienkārši ir pārāk maz pārnesumu. Ņemot vērā tehnoloģisko plaisu, kas šķir abas GS versijas, nav brīnums, ka GS250, kaifīgi braucot, ir pagalam rijīgs, kamēr hibrīda dators rāda kaut ko starp 7,7 un 8,8 litriem uz 100 km. Lexus patiešām spējis radīt reālu alternatīvu vācu superdīzeļiem, taču izstrādājums GS cenu lapas sākumā brāļojas ar trīslitru benzīna bembjiem no tiem laikiem, kad benzīns maksāja divreiz lētāk nekā tagad.
No televizora līdz F Sport
To, ka degvielas patēriņš joprojām ir neērta tēma Lexus kuluāros, apstiprina GS pilnpiedziņas versijas 350AWD izslēgšana (it kā pagaidām) no aprites. Lai gan tik lustīgam dampim atrastos ne mazums pircēju no Jūrmalas līdz pat Baltezeram, mūsu tuvumā AWD pagaidām pārdod tikai Krievijā un Polijā. Taču Toyota Baltic par to nebēdā, jo pirmā pasūtījumu kvota 60 automašīnu apmērā jau izpārdota, turklāt vairākums klientu to izdarījuši uz aklo, neredzot pašu auto.
Ko tad viņi ieraudzīs, pirmo reizi iekāpjot savā ilgi gaidītajā Lexus? Ja tā nebūs vienkāršākā Comfort versija (un, cik mums zināms, tāda tā nebūs vairākumā gadījumu), klientu sagaidīs pēc jaunākās modes horizontāli izstiepts panelis, kura vidū atradīsies pasaulē lielākais borta datora displejs ar izmēru 12,3 collas pa diagonāli (BMW ir 11). Blakus pārnesumkārbas svirai atradīsies grozāmsvira ar dažādiem braukšanas režīmiem no rāma Eco līdz trauksmainam Sport. Īpašos gadījumos varēs ieslēgt režīmu Sport+, kura uzdevums ir pārvērst miermīlīgo auto mežonīgā apdzinējā. Ja īpašais gadījums saucas F Sport, tad bez ļoti asas stūres un neticami jutīga gāzes pedāļa auto vēl paliks arī cietāks, kas GS īsti nepiestāv.
Valstī, kur Lexus allaž bijusi pieprasīta prece, nav jēgas spriedelēt, cik lielu tirgus daļu GS atņems E klasei vai Audi A6. Lai gan Lexus joprojām nelutina klientus ar izvēles bagātību un apdares dažādību, tas ir kluss, teicami izlīdzsvarots un kvalitatīvs auto. Firmas pārstāvji uzsver, ka GS ir arī ievērojami lētāks par konkurentiem, jo labi aprīkotu auto varot iegādāties jau par 50 000 eiro.