Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Lidostas nebūs, izpēti turpina

Apturot vērienīgos lidostas Rīgas attīstības plānus, Satiksmes ministrija nedomā pārtraukt izpētes par lidostas infrastruktūras modernizāciju.

Jau Aināra Šlesera (LPP/LC) valdīšanas laikā Satiksmes ministrijā bija iecerēts pētīt, kā vislabāk gan no tehniskā, gan ekonomiskā viedokļa ar dzelzceļu savienot pilsētas centru un lidostu Rīga. Būdams ministrs, viņš neskaitāmas reizes paudis, ka, realizējot lidostas paplašināšanas plānu - perspektīvā apkalpot līdz 30 miljoniem pasažieru gadā - esošā transporta infrastruktūra būtu nepietiekama. Izpēte gan sākta tikai šovasar - Satiksmes ministrijas konkursā par tās veikšanu uzvarēja SIA Konstruktionsgruppe Bauen Latvija, apņemoties darbus īstenot par 198 tūkstošiem eiro. Izpētē jānosaka arī izdevīgākie dzelzceļa kravu plūsmu maršruti uz ostas teritorijām Daugavas kreisajā krastā, jāvērtē jauna dzelzceļa šķērsojuma izveide pār Daugavu. Izpētes rezultāti gaidāmi nākamgad.

Naudu nezaudēšot

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK), kura laikā tika izsludināts konkurss par izpētes veikšanu, intervijā laikrakstam Dienas Bizness uz jautājumu, kāda vairs jēga dzelzceļa līnijas pagarināšanai, ja netiek īstenots Turcijas kompānijas TAV Havalimanlari Holding AS (TAV) un Skonto būves konsorcija piedāvātais 300 miljonu eiro vērtais lidostas modernizācijas plāns, jau paspējis norādīt, ka «tie ir pilnīgi atsevišķi, savstarpēji nesaistīti projekti. Jautājums ir par to, vai tas šobrīd ir finansiāli izdevīgi, vai šis pasažieru un kravu apgrozījums spēs atmaksāties».

Uz jautājumu, vai ir veikti aprēķini, lai zinātu, vai pēc izpētes pabeigšanas maz būs līdzekļu ieteikto infrastruktūras uzlabošanas risinājumu ieviešanai dzīvē, ministra padomniece Inga Spriņķe norādīja, ka līdz šim pasažieru pārvadājumu veikšana pa dzelzceļu uz lidostu ir neizmantots nepētīts resurss un tā izpēte noderēs arī tad, ja projekta realizēšana tiks sākta tikai pēc vairākiem gadiem. Turklāt no izpētes pārtraukšanas nebūtu nekāda ekonomiska labuma, jo tā tiek īstenota nevis no valsts budžeta, bet gan Kohēzijas fonda (85%) un Latvijas dzelzceļa (15%) līdzekļiem. Kohēzijas fonda finansējums pieejams līdz 2010.gadam un, izpēti pārtraucot, pie šīs naudas vairs nevarēs tikt, norādīja I.Spriņķe. Turklāt kādreiz dzelzceļa izbūves iespējas uz lidostu tik un tā būtu jāpēta.

Līdzšinējā pieredze gan liecina, ka dažādi pētījumi un projekti, kuru realizēšana uz laiku atlikta, pēcāk tiek atzīti par novecojušiem un jāveic no jauna, kas atkal prasa papildu līdzekļus, vai arī izmaksā ievērojami dārgāk. Tādēļ, piemēram, Rīgas dome šoruden atteicās piešķirt 150 tūkstošus latu Rīgas Zooloģiskajam dārzam jauna būvprojekta izstrādei, norādot, ka pēcāk objekta būvniecībai nepieciešamo vairāk nekā divu miljonu latu Rīgas domei nebūšot un nav vērts iztērēt naudu par projektu, kurš pēc gadiem, visticamāk, būs jāpārstrādā.

Iekļausies lielākā

Dzelzceļa izpētes rezultātus paredzēts iekļaut Rīgas un Pierīgas mobilitātes plānā. Tiesības to izstrādāt konkursa ceļā ieguva Nīderlandes kompānija Witteveen+Bos Raadgevende Ingenieurs B.V., darbus apņemoties veikt par 697,8 tūkstošiem eiro. Tās ietvaros jāizanalizē esošā satiksmes sistēma un jāizstrādā attīstības varianti pieciem, piecpadsmit un divdesmit līdz trīsdesmit gadiem, kas veicinātu Rīgas un Pierīgas vienotas satiksmes sistēmas izveidi un uzlabotu teritoriju sasniedzamību. Arī šī izpēte tiek finansēta no Kohēzija fonda un to nav paredzēts pārtraukt. Pēc lidostas vēlmes tās infrastruktūras iespējas pēta arī divu Dānijas kompāniju speciāli izveidota pilnsabiedrība COWI&Integra.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?