Patlaban plaša lietojuma ģimenes universāļu pircēju redzeslokā nonākuši Volvo automobiļi, kas ražoti vismaz pēc 2000. gada, bet īpaši uzmanības centrā ir 5-7 gadus vecas automašīnas, kas pēc ārējā izskata jau līdzinās mūsdienu V70, nevis tiem modeļiem, kuri tehniski drīzāk dēvējami par Volvo 850 modernajām versijām. Volvo eksperti atzīst, ka šīs automašīnas ir ļoti izturīgas, ja neskaita atsevišķas detaļas un mezglus, kuri iziet no ierindas mūsu slikto ceļu dēļ. Piekarē tas ir priekšējā amortizatora augšējais atbalsts. Pa gludajiem Vācijas ceļiem tas var bez problēmām kalpot gadiem, turpretim pie mums izdilst jau pēc pusgada.
«Visvairāk dabiskajam dilumam pakļautas kustīgās piekares detaļas, it sevišķi tās, kas izgatavotas no gumijas,» AutoDienai atzina Mūsa Motors Rīga servisa vadītājs Juris Rumpis. «Citādi Volvo V70 ir ļoti piemērots mūsu ceļiem, un tam ir izturīga automobiļa imidžs. Ja remontos izmantotas oriģinālas detaļas, tad īpašnieks neredzēs servisu ilgi, bet, ja piekares defekti novērsti ar lētām rezerves daļām, tās turēs 30-40 tūkstošus kilometru, kas arī nav maz.»
Uzmani pievadsiksnas!
Volvo V70 visbiežāk tiek pirkts ar dīzeļdzinēju, kas ir loģiska izvēle no patēriņa viedokļa, taču prasa papildu modrību. Arī pāris gadu veci V70 aprīkoti ar modernizētiem piecu cilindru dīzeļiem, kas ir jūtīgi pret dīzeļdegvielas kvalitāti. Līdz 2000. gadam Volvo automašīnas tika aprīkotas ar VW grupas dīzeļdzinēju, kas faktiski bija paredzēts komerctransportam un nebija tik kaprīzs pret degvielu. J. Rumpis: «5-6 gadus veciem Volvo laikus jānomaina dzinēja siksnas. Parasti tās iztur līdz 120 000 km noskrējienam, taču pie mums pārsvarā nonāk automašīnas ar lielākiem nobraukumiem. Sevišķi jāuzmana palīgsiksna, kam parasti nepievērš uzmanību. Ja tā aiz vecuma sadalās, siksnu ierauj tās skriemelī un pēc tam galvenajā siksnā, kas vēl ir labā stāvoklī vai pat jauna. Sekas var maksāt ļoti dārgi.»
Pilnpiedziņai labas riepas
Lai gan tādi V70 lietotu auto tirgū parādās reti, Volvo universālim iespējama arī pilnpiedziņas jeb AWD versija kā kādreizējam Latvijas bestselleram un V70 apvidus variantam Volvo XC70, sauktam arī par Cross-Country. Pirmās paaudzes modeļiem abi tilti esot bijuši «cietā» sasaistē, un nereti AWD tika sabojāts nevienāda riepu diluma dēļ uz asīm. «Priekšā riepām jābūt jaunām vai vismaz ne mazāka rādiusa kā aizmugurē,» zina stāstīt J. Rumpis un piebilst, «citādi var sabojāt kardāna un pārnesumkārbas savienojumus.»
Tomēr caurmērā V70 esot izturīgākas pārnesumkārbas nekā SUV klases modelim XC90. Volvo pazinēji pirms automašīnas pirkšanas iesaka papētīt arī to, kur auto ekspluatēts pirms tam. Atsevišķās Eiropas valstīs nodokļu dēļ ir populāri tieši vismazākā tilpuma turbodzinēji, kas var izrādīties diezgan nobraukti, un turbokompresora remonts var izmaksāt no 350 latiem.
Neredzamā roķene
Vai Volvo V70 atrodami arī specifiski defekti? Jā, bet tikai daži. Aizmugurējā tilta stabilizatora gumijas bukses mēdz atlipt un vairs nav atjaunojamas, tāpēc jāmaina viss komplekts.
Pie vājajām vietām pieskaitāma arī izpūtēja atsaite pirms klusinātāja, taču tai tagad pieejams remontkomplekts. Īpaši jāuzmana stāvbremzes uzlikas. Volvo, tāpat kā dažiem Ford modeļiem, stāvbremzei ir no darba disku bremzēm atsevišķs loku mehānisms iekšpusē. Pieredzējuši Volvo meistari iesaka tās mainīt ik pēc trim gadiem. Ja stāvbremzes loku uzlikas atlobās (šo procesu sekmē ilga stāvēšana autoplacī), tās var burtiski samalt rēdzes un novest pie dārga remonta. Jaunākiem modeļiem ar elektronisku stāvbremzi šī problēma nav raksturīga. Pie tipiskiem vai vismaz Latvijā novērotiem Volvo V70 defektiem pieder bojāts kondicionētāja kompresora gultnis, durvju slēdžu defekts (nedarbojas gaismas izslēgšana vai signalizācija), dzinēja augšējā balsta izdilums.
Attiecībā uz cenu līmeni, piemēram, oriģinālie rokas bremžu loki maksā Ls 33,79, oriģinālais stabilizatora stienis - Ls 101,74, oriģinālais zobsiksnas komplekts - Ls 125,90, neoriģinālais - Ls 92, bet oriģinālais priekšējā amortizatora atbalsts maksā Ls 22,94, neoriģinālais - Ls 18,00, vēsta Mūsa Motors Rīga informācija.