Tāds īsumā ir Vatikāna vēstījums par kontracepciju vairāk nekā vienam miljardam pasaules katoļticīgo un pārējiem miljardiem citādi domājošo. Būtu naivi domāt, ka lielo «šūmēšanos» ir radījis kāds nejauši izvēlēts divdomīgs citāts no vācu žurnālista Pētera Zēvalda grāmatas Pasaules gaisma, kurā atspoguļots pāvesta Benedikta XVI intervijās teiktais.
Pirmkārt, šīs sarunas notika pagājušā gada jūlijā un Romai bija daudz laika, lai saskaņotu šīs grāmatas tekstu un tā paredzamo efektu. Un kaut arī žurnālists netika pakļauts nekādai cenzūrai, bez Vatikāna ziņas pasaule nekad nebūtu uzzinājusi, ka ar HIV inficētiem, bet baznīcas mācībai uzticīgiem katoļiem tomēr ir ļauts izmantot prezervatīvus, lai neapdraudētu sava partnera dzīvību. Protams, pārējā pasaule, arī citu konfesiju kristieši, diezin vai jelkad ir ņēmusi nopietni vai uzskatījusi par sev saistošu katoļu mācību kontracepcijas jautājumā.
Otrkārt, šis pavisam noteikti ir starptautisks vēstījums, cenšoties uzlabot pāvesta publisko tēlu pasaules acīs. Jo Vatikānam kaut kā bija jāreaģē uz viņa izteikumiem vizītes laikā Āfrikā 2009. gadā. Toreiz sacītais, ka prezervatīvu lietošana tikai pasliktina stāvokli AIDS izplatības jomā, bet vienīgais risinājums ir atturēšanās un atbildība, bija grūti norijams pat daudziem katoļiem un radīja iespaidu, ka Romas baznīcai neizprotams dogmatisms ir vairāk vērts nekā cilvēku veselība vai pat dzīvība.
Treškārt, mediju uzmanības pievēršana šim vienam jautājumam novērš vai mazina to interesi par citiem sasāpējušiem jautājumiem, kā, piemēram, priesteru pedofilija. Grāmatas prezentācijā tās bavāriešu autors gan pauda nožēlu, ka mediji tik lielu uzmanību ir pievērsuši vienam izteikumam, nevis grāmatas vēstij (brūkošās pasaules izdzīvošana), bet patiesībā daudzajos skandālos iesaistītā Romas katoļu baznīca par šo it kā negaidīto ažiotāžu var tikai priecāties.
Kaut arī Benedikts XVI neesot salīdzināms ar izcilajiem pāvestiem, kā Jānis Pāvils II, Zēvalds nekavējas saukt viņu par gigantu - viņa ideju, īstuma un spējas uz dialogu dēļ - un par cilvēku, kas apveltīts ar izcilu intelektu, bet tajā pašā laikā arī vienkāršību. Par to tad arī daudzas baznīcas un pat valstis katoļus var apskaust.