_Peugeot 5008_ nekas nav jātēlo - tam ir septiņas vietas, un tas patiešām ir kompakts _MPV_ tāpat kā Ford C-Max vai _Citroen C4_.
Taisnākais no brāļiem
Tas ir pat kas vairāk. Lai gan 5008 nav vēstures, tam ir raduraksti. Automašīna izgatavota no koncerna PSA Peugeot Citroen «Platformas Nr.2». Tāda atrodama gan zem Peugeot 308 SW, gan Citroen C4 Picasso, taču Peugeot ir krietni garāks - 4,53 metri. Pēc izmēriem un proporcijām tas ir visai tuvs plaši pazīstamajai Mazda 5, tikai ar to atšķirību, ka aizmugurējās sāndurvis ir veramas, nevis bīdāmas, bet otrajā rindā ir trīs atsevišķi sēdekļi ar karalisku sevis pārbīdīšanas un atzveltnes regulēšanas diapazonu. Taisnā aizmugure bagāžniekā palīdz veidot maksimāli efektīvu, padziļinātu «kasti», tāpēc Peugeot 5008 uzstāda savas klases ietilpības rekordu: 679-2506 litri. Peugeot paredz, ka vairākums pircēju brīvprātīgi piemaksās 638 eiro par trešās rindas sēdekļiem. Citroen Grand C4 Picasso ir garāks un iekšpusē ērti pārkārtojams no kabineta par guļamistabu, taču maksā par 6000 eiro vairāk. Par brāļiem tos tiešām nenosauksi...
Ģimene atpūšas, tētis... lido
Trīsreiz apgājis apkārt automašīnai un izpriecājies par sakarīgo dizainu - sevišķi «firmīgi» ir pakaļējie lukturi ar BMW tipa svītriņām un diodēm -, sēžos pie stūres. Pasaulīt, tas jau ir sporta, nevis ģimenes auto! Gaidītās franču vannas vietā ar puspagrabā nobāztiem krāsniņas kloķiem nokļūstu pa pusei coupe, pa pusei apvidus kokpitā ar augstu, slīpi pavērstu viduskonsoli un izteikti vācisku sēdpozīciju. Salona priekšdaļas arhitektūru 5008 mantojis no Peugeot priekšpiedziņas krosovera 3008. Jaunajos modeļos atgriežas pusaizmirstā koncentrēšanās uz braukšanu, ar ko vēl bija izcili 90.gadu Peugeot, taču kas arvien vairāk atkāpās dibenplānā vēlākajos modeļos un gandrīz izmira reizē ar pēdējo saražoto Peugeot 406. No 3008 jaunais kompaktvens mantojis pārskatāmu paneli, vadības ierīces tepat pie rokas, kā arī elektronisko stāvbremzi. Elektriskās roķenes lietderība masu automašīnās joprojām ir diskutabla. Automātiskajā režīmā tā atlaižas par vēlu, turpretim manuālajā ekspluatācijas variantā uzmācīgi pīkst un tipiskā franču ietiepībā nepiekrīt, ka tipiskā Latvijas spelgonī automašīnas labāk atstāt ātrumā, nevis ar novilktu stāvbremzi.
Gazeles ātrums
Arī braukšanas manierēs jaušama atgriešanās pie Peugeot vērtībām - viegla, nevis ļurīga gaita, atsaucīga, taču ne tukša stūre. Savādi, ka franči nolēmuši sākt ar kompaktvenu, kam izsmalcinātas braukšanas īpašības nav tik svarīgas, taču labāk kļūdīties te nekā jaunajā Peugeot 408. 1,6 litru dzinējs ar turbopūti attīsta 156 zirgspēkus un atšķirībā no dažiem citiem downsizing ēras motoriem patiešām apvieno divu litru motora temperamentu ar 1,6 motora patēriņu: 7-8 litri uz 100 km septiņvietīgam benzīna minivenam ir izcils rādītājs. Palīdz arī sešpakāpju pārnesumkārba ar priekšāteicēju - lielu oranžu ciparu panelī, kas apgalvo, ka tagad ekonomiskāk braukt ar sesto ātrumu. Atmosfēriskajam 1,6 l motoram gan pienākas tikai pieci ātrumi, bet 1,6 dīzelim par 1290 eiro var piepirkt sešātrumu «robotu». Normāls automāts paredzēts tikai visjaudīgākajam 5008 motoram - divu litru 163 ZS dīzelim, ko sāks ražot martā.
Skaistumam nevajag daudz
Lai gan 5008 var pasūtīt dažādas mūsdienu izklaides, piemēram, head-up displeju un stikla jumtu, Peugeot uzbūvējis normālu, godīgu kompaktvenu, kas nemēģina izlikties par kaut ko citu. Automašīnai ir labs aprīkojums un tikai divas komplektācijas - Comfort un Premium. Piekare gluži labi panes mūsu ceļus, bet papildu labsajūtai par 1025 eiro dārgākajam modelim var piepirkt Premium komplektu ar duālo klimata sistēmu, nemainīgo PSA grupas radio, cruise-control un vieglmetāla diskiem. Ar sevišķām estētiskām prasībām apgrūtinātiem pircējiem iesaku apsvērt balto metālisko krāsu Nacre - smērējas nežēlīgi un maksā 580 eiro, taču mirdz tikpat pasakaini kā pērle Skārletas Johansones ausī filmā Meitene ar pērļu auskaru.