«Vai, cik maza stūrīte!» Tieši šāda visbiežāk ir pirmā reakcija, nonākot Peugeot 2008 vadītāja sēdeklī. Viens no mazākajiem stūresratiem automobiļu industrijā dažkārt rada nenopietnu priekšstatu par mazauto Peugeot 208 veiksmīgo atvasinājumu. Taču lietas, kā mēdz teikt, ir vairāk nekā nopietnas.
Nevar vainot krīzi
Francijas - slavenā teiciena «Libertᅢᄅ, ᅢᄅgalitᅢᄅ, fraternitᅢᄅ» (Brīvība, brālība, vienlīdzība - franču val.) dzimtenes - autoindustrija pēdējos astoņos gados nonākusi pamatīgās problēmās - ražošanas apjomi samazinājušies par trešo daļu un 110 tūkstoši šajā nozarē nodarbināto bija spiesti sameklēt citu darbu.
Lai gan Francijas prezidents Fransuā Olands un valsts ekonomiskās dzīves eksperti tiecas norakstīt visu uz krīzes rēķina, neapstrīdamā patiesība ir tāda, ka slavenajam PSA koncernam, kā arī Renault akūti trūkst modeļu, ko cilvēki gribētu pirkt. Tā kā small SUV jeb mazie krosoveri izrādījās vienīgais augošais automašīnu piedāvājuma segments pat tad, kad auto bizness Eiropā slīdēja uz grāvja malu, tādi auto kā Peugeot 2008 ir visas Francijas un arī dīleru cerība.
Augstāks un izturīgāks
Izskatās, ka šoreiz nekas nevar noiet greizi. Peugeot 2008 koncepcija ir vienkāršāka par vienkāršu. Par pamatu izmantota esošā 208. modeļa šasija, kas, pateicoties citiem amortizatoriem, spēcīgākai piekarei un prāvākiem riteņiem, vairs nav tik bezcerīgi caurspīdīga kā donora ritošā daļa.
Atšķirībā no Opel Mokka šim francūzim ir plaša disku daudzveidība, turklāt riepu izmēri ir saprātīgi un ar augstu profilu. Peugeot 2008 pat izrādījās pārsteidzoši piemērots braukšanai pa Latvijas dažādajiem, tajā skaitā zemes, ceļiem. Aizmugurējais tilts ceļa grambas uzņem sāpīgāk, tāpēc neērtajos aizmugures sēdekļos kratīšanos pa diskutablas kvalitātes ceļa segumu jūt vairāk, taču paturēsim prātā, ka Peugeot 2008 tomēr nāk no mazās klases. Ekonomijas nolūkos Peugeot pat neapsver iespēju ražot šo 2008 modeli ar visu riteņu piedziņu. Turklāt, kā rāda piemērs ar Nissan Juke, kam tāda ir, vairumam pircēju 4x4 arī neinteresē. Turpretim automātiskā pārnesumkārba vai tās analogs kā Renault Captur EDC gan noderētu, taču Peugeot tā vienmēr bijusi problēma. Normālu automātu var dabūt tikai lielajā Peugeot 508.
Par benzīna motora cenu
Cenas samazināšanas nolūkā Peugeot 2008 it kā vajadzētu pirkt ar benzīna dzinēju, taču te mūs gaida patīkams pārsteigums. Lētākā dīzeļa versija ar slābanu 1,4 HDi nav necik dārgāka par 1,2 litru benzīna versiju (ap 15 000 eiro), un tāda pati vienlīdzība valda starp 1,6 litru benzīna un dīzeļa agregātiem (16 000-17 000 eiro).
Ja tā, tad mēs, protams, gribam dīzeli - jo tas taču ir Peugeot! Franču krosovers par šādu uzticību atdara ar spēcīgu vilkmi un vērā ņemamu dinamiku. Diemžēl Peugeot 2008 piemīt tas pats niķis kas budžeta sedanam Peugeot 301. Tiecoties pēc maksimālas degvielas ekonomijas, piektais pārnesums ir tik augsts, ka dīzelis lāgā nevelk pat pie 60 km/h un prasās atpakaļ ceturtajā robā.
Taču, ja pie tā pierod, Peugeot 2008 raizes nesagādā, un spīdīgais «televizors» panelī rāda patēriņu ap pieciem litriem. Jāpieņem, ka piektā ātruma problēmu veiksmīgi atrisinātu sešpakāpju pārnesumkārba, taču tāda pieejama tikai jaudīgākajai (114, nevis 92 zirgspēki) versijai, kas maksā vismaz 18 500 eiro.
Mazauto piemīt arī niķi
Ņemot vērā, ka Peugeot krosovers ir pat lētāks par normālu kompaktklases hečbeku, tehniskais aspekts ir diezgan mazsvarīgs - galvenais, lai iet uz priekšu un daudz netērē. Krietni svarīgāka ir dzīve «uz borta», kur netrūkst dažādu dīvainību.
Pa īstam ērti šeit jūtas tikai priekšējos sēdekļos sēdošie, un, godīgi sakot, liela auguma cilvēkiem, ja viņi vēlas justies komfortabli, aizmugurē vispār nav ko meklēt, turklāt arī durvis veras visai šaurā leņķī. Toties bagāžnieks ir divreiz lielāks nekā Juke, un to var vēl palielināt uz sēdekļu rēķina.
Pie tā, ka spidometrā jāskatās pāri stūrei, var pierast, bet, kāpēc Peugeot atstājis tik universālu automašīnu bez neviena paša glāžu turētāja, gan nevar saprast. Pat Fiat Panda tādu ir četri. Skaistam paneļa dizainam, protams, ir nozīme, taču es labprāt iemainītu stāvbremzes «lāpstu» un neizprotamo foto funkciju borta datorā pret vienu apaļu iedobi, kurā ievietot kafijas krūzīti. Peugeot 2008 cenu kategorija ziņo arī par citiem iespējamiem kompromisiem, no kuriem viens ir diezgan vāja skaņas izolācija ar sekojoši uzmācīgu pretvēja troksni. Taču, ja gribas SUV par 10 000 latu, kaut kas ir arī jāpiecieš.