No nulles
Vispirms viņa paziņas saka, ka Māris nerunāšot. Klīstot baumas par vismaz trim dažādiem cipariem, kamēr līgums pašam Mārim liedz izpaust, par kādu summu WebMediaBrands šā gada sākumā nopirka viņa veidoto Rotorblog. Māris izrādās stipri atvērtāks, nekā par viņu runā, un labprāt stāsta par savu blogu, web tehnoloģijām un interneta vidi. «Es ticu, ka tas varētu mudināt cilvēkus aktīvākai darbībai, jo iespēju ir tik daudz,» saka Māris. Sevi viņš sauc par puisi no laukiem. Nācis no Jēkabpils rajona, iesākumā viņš bijis zaļš galvaspilsētā, pēcāk - tehnoloģijās. Tomēr tas viņu nekad nav satraucis, un arī citiem Māris iesaka neatturēt sevi no jauna lauciņa uzaršanas. «Latvijā netrūkst cilvēku, kas [internetā] no nulles ir daudz sasnieguši. Viņi redz iespējas, ka cilvēks kādā nišā viens pats var būt tikpat liels medijs kā visa jūsu māja,» uz redakcijas telpām pamāj Māris. Viņam pašam Rotorblog pirms četriem gadiem bijis «projektiņš, lai būtu, ar ko brīvajā laikā paspēlēties». Iesākumā rakstījis par tehnoloģijām, pēdējos gados nofokusējis savu tēmu - sociālie mediji. Tur ir Facebook, LinkedIn, arī YouTube, Apple un pārējie vārdi, ap ko griežas sociālie mediji. «Tas ir blogs, kas iespaido cilvēku pārdomas un priekšstatus par tehnoloģijām, par to, kā tās efektīvāk izmantojamas, lai optimizētu savu darbu. Lietotāji nav gīki, drīzāk tie, kuri iet uz to,» viņš nosmejas. Līdz šim visu veidojusi triju cilvēku komanda - Māris un divi ārvalstu autori. Šogad noslēgtais līgums ar WebMediaBrands paredz, ka Māris turpinās darbu «vēl kādu noteiktu laiku» - rakstīs un konsultēs jauno vadību.
Jo šaurāk, jo labāk
Vaicāts uzskaitīt iemeslus, kas padara Rotorblog pievilcīgu 250 tūkstošu ikmēneša lietotāju acīs, viņš saka - vispirms tas, ka blogam jau ir savu četru gadu vēsture. Otrs - informācija tiek regulāri atjaunota. Trešais - pati sociālo mediju tēma ir pateicīga. «Ja raksti par Facebook, tur tam būs liela rezonanse. Ja par Twitter, tas pats. Cilvēki grib zināt, kādas ir labākās aplikācijas iPhone vai datoram, un uz šī pamata var pamatīgi augt un attīstīties.» Jau no paša sākuma viņi rakstījuši angliski un uz to arī noraksta bloga ātro izaugsmi. «Uz ārzemēm gāju uzreiz, tiklīdz ienācu interneta lauciņā. Sapratu, cik daudz tur ir iespēju. Tāpēc Latvijā daudzas lietas neaiziet - ja rakstīsi par kulināriju, tas interesēs cilvēkus 50, un uz šīs bāzes tu nevarēsi attīstīties. Ja rakstīsi globālā līmenī, salasīsies 50 no katras valsts un varēs izvērsties,» saka Rotorblog izveidotājs. Visvairāk viņa blogu lasa ASV, daudz arī Anglijā. Māris iesaka koncentrēties uz ko vienu, un jo šaurāk, jo labāk. Tēmu ziņā viņš ierosina turēties pēc iespējas tālāk no vispārpieņemtā - jo dziļāka niša, jo labāk. Tas sniegs lielākas iespējas atlasīt auditoriju un arī pelnīt. Runājot par peļņu, Māris saka - darījums ar WebMediaBrands nav pirmais, kas blogam nesis peļņu. «Rotorblog ienākumus nes jau no paša sākuma ar reklāmu. Tikai līdz šim tas nebija nopietni - man nācās maksāt autoriem, bija arī citas izmaksas,» saka Māris.