Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Meklē, kā ierobežot kolas un čipsu reklāmu

Ja pavisam nesenā, bieži rādītā televīzijas reklāmā gādīga māte bērnam pie pusdienām dod, viņasprāt, to labāko - pārsaldinātu dzērienu, taču ar normatīviem aktiem valsts ir liegusi bērniem skolas kafejnīcā pārdot Coca-Cola un citus saldinātos dzērienus, tad veselīgā uztura veicināšanas politika nav pilnībā konsekventa.

To secinājusi Veselības ministrija (VM), kura sākusi sarunas ar ražotājiem par iespējām ierobežot uz bērniem vērsto neveselīgo pārtikas produktu reklāmu. VM piedāvājums - ražotājam, kurš televīzijā ievietojis par neveselīgu uzskatāma produkta reklāmu, ir jāapmaksā viena sociālā reklāma, kas seko pirmajai un reklamē veselīgu dzīvesveidu. Priekšlikumi, arī domas par VM ierosinājumu ražotājiem VM jāiesniedz līdz aprīļa sākumam.

Jau vēstīts, ka VM izstrādātajā Sabiedrības veselības pamatnostādņu 2011.-2017. gadam projektā iekļauts diētas un uztura speciālistu ierosinājums «aizliegt neveselīgu pārtikas produktu reklāmu». VM Sabiedrības veselības departamenta direktore Inga Šmate norāda - ja ražotāji nenāks pretī ministrijai un nepalīdzēs veicināt veselīgāku uzturu, VM pieļauj iespēju, ka varētu ierobežot neveselīgās pārtikas reklāmu. Piemēram, aizliegt tās rādīt televīzijā laikā, kad reklāmas var skatīties bērni. «Pārāk salds, pārāk sāļš un pārāk taukains,» - galvenās neveselīgo produktu grupas, uz ko ierobežojumi attiektos, nosauc I. Šmate. «Protams, ka bērns tic reklāmai, no tās ietekmēsies,» saka Latvijas Diētas un uztura speciālistu asociācijas vadītāja Lolita Neimane. Viņasprāt, neveselīgo pārtikas produktu reklāmām ir jābūt ierobežojumiem.

Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociācija (LBDUA) pagaidām VM ierosinājumu par sociālo reklāmu apmaksāšanu nekomentē. LBDUA pārstāve Inese Lielpinka Dienai norāda, ka šis ierosinājums vēl nav pietiekami izdiskutēts ražotāju vidē. «Industrijas pārstāvji uzskata, ka labākais risinājums ir pašregulācija, kā tas notiek daudzās demokrātiskās valstīs,» viņa saka. Pašregulācijas mehānismus, uz kuriem balstītos atbildīgs mārketings, izstrādātu paši ražotāji. Kā izpaustos pašregulācija, I. Lielpinka pagaidām nevarot pastāstīt, notiekot darbs pie priekšlikumu izstrādes.

Līdz šim sarunās ražotāju piedāvātos pašregulācijas priekšlikumus VM neuzskata par pietiekamiem. Ražotāji piedāvājuši, piemēram, veidot informatīvus pasākumus, rīkot sporta sacensības skolās, kā arī marķējumā uzsvērt kaloriju, tauku, cukura saturu produktā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?