Līdzās tam, gluži tāpat, kā nupat bija arī Amsterdamā, pirmatskaņojumu piedzīvos arī Santas Ratnieces _chu-dal_ (_kluss ūdens_) korim - vēl viens tembrāli izsmalcināts, telpiski izjūtams stāsts par Sālsezeru, kas atšķirībā no pirmā viņas muzikālā gleznojuma (_Saline_) iedvesmas avota, sālsezera viszemākajā pasaules vietā, atrodas augustu Himalaju kalnos Tibetā. Jaundarbs _Mijkrēšļa dziedājumi_ vērš jaunā virzienā Kristapa Pētersona interesi par balsi, kas līdz šim visbiežāk īstenojusies kompozīcijās, kuras viņš rakstījis speciāli mūsu oriģinālajai dziedātājai - vokālā teātra interpretei Ievai Paršai. Šī ir viņa pirmā partitūra korim, kuru saudzīgi pavada paša spēlētais kontrabass un gaumīga, tikko manāma elektronika. Kora balsis brīžiem papildina arī spēle uz lielām, ar ūdeni piepildītām stikla glāzēm. «Šīs dziesmas ir fiktīvas reliģijas fiktīvs rituāls. Šī reliģija pielūdz mijkrēšļa laiku un uzskata to par laika sprīdi, kad visredzamāk izpaužas dievišķais,» komponists stāsta par skaņdarbu, kuram iedvesmojušas persiešu dzejnieka Jalal al-Din Rumi vārsmas. Taču jebkas, ko raksta K.Pētersons - pat absolūtā instrumentālā mūzika! - jau pirms reālā skanējuma ieintriģē un valdzina ar vēstījumu un estētisko ideju, ar dzīvo domu ap un aiz mūzikas. Ar koncepciju, kuru viņš - saistošs esejists! - prot pasniegt literāros tekstos, atverot telpu fantāzijai un pārdomām, jautājot un provocējot. Viens šāds stāsts bija kopā ar savas paaudzes domubiedriem Cēsu mākslas festivālā izspēlētā programma _Ugunszīme_ - par to, kā mūsdienu pasaulē turpina darboties folkloras intonācijās, tekstos un zīmēs iekodētais noslēpums.
Latviešu jaundarbi skanēs blakus itāļu modernista Milānas mūzikas un izpētes tehnoloģiju centra Agon Acustica Informatica Musica dibinātāja Lukas Frančeskoni kora drāmai Let Me Bleed/Ļauj man asiņot/ jeb Rekviēms Karlo Džuljāni piemiņai (2001). Skaņdarbs tapis īsi pēc G8 galotņu tikšanās Dženovā kā rekviēms policijas un protestantu sadursmē 2001.gada 20.jūlijā nogalinātā antiglobalizācijas aktīvista Karlo Džuljāni piemiņai.